اولین رینگ تیتانیومی با استفاده از چاپگر 3 بعدی ساخته شد + ویدیو

پرشین خودرو: شرکت HER اولین رینگ‌های تیتانیومی چاپ شده در جهان را با همکاری شرکت GE Additive رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت HER به عنوان یکی از طراحان و تولیدکنندگان بزرگ رینگ‌های اسپرت، پای خود را در زمینه طراحی و تولید رینگ‌های تیتانیومی فراتر گذاشته و حالا با همکاری شرکت GE Additive موفق به طراحی و ساخت اولین رینگ تیتانیومی جهان با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی فلز شده است تا شاهد خلق زیباترین و منحصربه فردترین رینگ تیتانیومی در جهان باشیم.

 



نمونه های اولیه این رینگ تحت عنوان HRE3D+ معرفی شده است و پیچیدگی و زیبایی آن می تواند نبوغ طراح و همچنین دسترسی سازندگان به تولید رینگ های منحصربه فرد و پیچیده را با کمک گرفتن از چاپگرهای 3 بعدی فلز نشان دهد، امکانی که رسیدن به آن تا قبل از روی کار آمدن چاپگرهای 3 بعدی بسیار سخت و یا غیرممکن بوده است.

طبق ادعای شرکت سازنده، با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی می توان تنها 5 درصد حذفیات و مواد قابل بازیافت داشت، اما در روش های سنتی و برای ساخت رینگ های استاندارد آلومینیومی، حدود 80 درصد از فلزات رینگ حذف می شود تا بتوان به نتیجه نهایی دست پیدا کرد. این درحالیست که مواد تیتانیومی استحکام بیشتری نسبت به سایر فلزات دارند و ساخت آنان توسط چاپگرهای 3 بعدی می توانند همچنان قابل اعتماد باشند.

 



آلن پلتیر، رئیس هیئت مدیر شرکت HER اعلام کرد: این یک پروژه فوق العاده هیجان انگیز و مهم برای ما است، زیرا ما نگاهی اجمالی به طراحی آینده محصولات خود داریم و کار با تیم GE Additive و دسترسی ما به آخرین تکنولوژی ساخت و ریخته گری و همچنین همکاری با مهندسان شگفت انگیز این شرکت، به ما اجازه خواهد داد تا پای خود را فراتر از طراحی و تکنولوژی فعلی ساخت رینگ های اتومبیل بگذاریم. به همین دلیل همکاری با شرکت GE Additive می تواند ما را به آینده منتقل کند و بتوانیم رینگ های خارق العاده با چاپگرهای 3 بعدی تولید کنیم.


 





 

 

کد خبر 105721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha