کد خبر 105731
۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
 آغاز ثبت نام کارت سوخت از امروز

پرشین خودرو: ثبت نام کارت سوخت خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های شخصی از صبح امروز آغاز و تا ۲۴ آذرماه ادامه دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، به دنبال اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در هفته گذشته، با هدف جلوگیری از قاچاق بنزین تصمیم به بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت گیری شد و از تاریخی که اعلام خواهد شد مصرف سوخت تنها از طریق کارت سوخت صورت خواهد گرفت.


در همین راستا مالکان خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت ندارند از امروز شنبه ۳ آذر ماه تا ۲۴ آذر ماه ثبت نام خود را از طریق سامانه دولت همراه و پلیس ۱۰+ می توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

استفاده از کارت سوخت راهکاری بود که پیش از این بار‌ها از سوی کارشناسان و مسئولان این حوزه برای مقابله با رشد بی رویه مصرف سوخت و قاچاق مطرح شد تا همانند تجربه مشابه سال‌های قبل میزان مصرف پایش و اندازه گیری شود.

 

کارت

 

بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به اینکه کارت سوخت به تنهایی نمی‌تواند از قاچاق جلوگیری کند، اما می‌تواند آن را کاهش دهد، گفت: مسئله سهمیه‌بندی و تغییر قیمت بنزین مطرح نیست و درخصوص تغییر قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده دولت باید لایحه بدهد و در مجلس مطرح شود.

پیش از این نیز محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال کارت بانکی به کارت سوخت خبر داد و گفت: به جای اینکه مردم در صف بایستند تا در پلیس ۱۰+ ثبت نام کنند و پس از یک هفته پستچی کارت سوخت صادر شده را بیاورد و هزینه‌ای را پرداخت کنند، با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی آنها به کارت سوخت متصل می‌شود.

به طور قطع ایجاد راهکارهای مختلف مانند سامانه دولت همراه، اتصال کارت بانکی به کارت سوخت و مراجعه به پلیس ۱۰+ در راستای سهولت در ثبت نام و سرعت بخشیدن به آن است تا متقاضیان در کمترین زمان ثبت نام کارت سوخت خود را انجام دهند.

کد خبر 105731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجت خمری صادق ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    1 0
    سلام کارت سوخت خود را گم کردم