عدم موافقتِ پلیس با بازگشایی خط عابر پیاده در چهارراه ولیعصر

پرشین خودرو: سرکلانتر مرکز تهران بزرگ از عدم موافقت پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بازگشایی خط عابر پیاده در چهارراه ولیعصر خبر داد و گفت: این اقدام باعث ترافیک بیشتر و به خطر افتادن جان عابران پیاده در این منطقه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایلنا، سرهنگ سعید سپهری (سرکلانتر مرکز تهران بزرگ)  در واکنش به اظهارات الهام فخاری (عضو شورای شهر تهران) درخصوص بازگشایی خط عابر پیاده در چهارراه‌ ولیعصر گفت: صحبت‌هایی از سوی شهرداری در خصوص بازگشایی خط عابر پیاده در چهارراه‌ ولیعصر شده است که ما به صراحت اعلام کردیم به هیچ عنوان این موضوع مورد موافقت پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیست.


وی ادامه داد: زمانی که زیرگذر در این منطقه نبود، عبور و مرور عابران پیاده در این منطقه باعث ایجاد ترافیک بسیار سنگین می‌شد از همین‌رو با زیرگذر در این منطقه برای کاهش ترافیک در نظر گرفته شد.

سرکلانتر مرکز تهران بزرگ با بیان اینکه زیرگذر با هزینه بسیار زیاد برای راحتی و آسایش مردم در این منطقه و کاهش ترافیک ایجاد شده، ادامه داد: روزانه بیش از 15 هزار نفر عابر از این زیرگذر تردد می‌کنند در صورتی که قرار باشد خط عابر بازگشایی و از عابران از سطح خیابان تردد کنند، مشکلات ترافیکی بسیاری برای این منطقه ایجاد خواهد شد.

سرهنگ سپهری با اشاره به طنزهایی که از این محدوده به دلیل ترافیک بالا در مجله گل آقا منتشر می‌شد، خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل عبور عابران پیاده از سطح خیابان بار ترافیکی بسیاری به این محدوده وارد می‌شد و پلیس مجبور بود از طناب برای نگهداری مردم استفاده کند تا از حجم بار ترافیک خودروها کاسته شود.

وی با تاکید براینکه باید به سمت و سویی برویم که ترافیک را در شهر روان‌ کنیم، تصریح کرد: در گذشته به دلیل تردد عابران پیاده از سطح خیابان در این محدوده آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در این منطقه بالا بود اما با احداث زیر گذر آمار تصادفات بسیار کاهش یافته است.

 

عابر

 


سرکلانتر مرکز تهران بزرگ تاکید کرد: قطعا بازگشایی خط عابر پیاده در این محدوده و تردد عابران پیاده از سطح خیابان با ترافیک بسیار سنگینی تا محدوده پل کالج و دورتر از آن مواجه خواهیم شد. در تمام دنیا سواره‌رو محل تردد خودروهای سواری و اتوبوس‌هاست و برای عابران پیاده گذرگاه‌های پل عابر هوایی یا زیرگذر در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ سپهری با بیان اینکه حجم عابران پیاده و خودروهای سواری نسبت به گذشته افزایش یافته است، یادآور شد: ما نباید به صد سال قبل برگردیم و انتظار داشته باشیم عابران و خودروها با هم از یک مسیر تردد داشته باشند کاملا غیرمنطقی است و باعث ازدحام بیشتر در این منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدام باعث بی‌نظمی صددرصدی در این محدوده شده و برای جان عابران نیز خطرناک خواهد بود. نمی‌دانم چرا اقدامی را که درست و بجاست باید نادیده گرفته بشود. ما به شهرداری پیشنهاد داده بودیم تا از این منطقه برای دیگر تقاطع‌ها مانند تقاطع توحید_آزادی الگوبرداری کنند.

 الهام فخاری (عضو شورای شهر تهران) دو روز پیش در خصوص بازگشایی عابر پیاده در تقاطع چهارراه ولیعصر و خیابان انقلاب در صفحه توییتر شخصی خود نوشت: به پیشنهاد گروه‌‌هایی همچون باهمستان و در راستای انجام شعار «شهر انسان‌محور»، با رایزنی و همراهی شهرداران منطقه‌های 6 و 11 و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، با همکاری و پیگیری ویژه معاونت شهردار منطقه 6، چهارراه ولیعصر به طور موقت در محدوده خط عابر پیاده بازگشایی خواهد شد. پس از پایان دوره آزمایشی و با همکاری مردم در رعایت چراغ راهنما و قوانین ترافیکی این نرده‌ها را می‌توان برای همیشه برچید.

کد خبر 105740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha