کد خبر 105807
۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
طراحی هواپیماهای 8 نفره طبق سند هوافضا

پرشین خودرو: دبیر علمی نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران گفت: در نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران کپسول حامل انسان که در حال ساخت و طراحی است رونمایی می‌شود که امیدواریم این پروژه سال 1404 به نتیجه برسد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، فتح‌الله قمی امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران اظهار داشت:‌ در این نمایشگاه اولین کنفرانس بین‌المللی هوانوردی برگزار می‌شود که 85 مقاله به این کنفرانس رسیده است و 38 مقاله آن پذیرفته شده است.

وی که رئیس پژوهشگاه هوافضا است ادامه داد: پژوهشگاه هوافضا از سال 79 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر 40 نفر عضو هیأت علمی دارد.

قمی افزود: در حال ساخت و طراحی کپسول حامل انسان و اعزام به فضا هستیم که در نمایشگاه امسال رونمایی می‌شود.

دبیر علمی نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران ادامه داد: در سال 1404 امید داریم این پروژه عظیم بتواند عملیاتی شود.

وی بیان کرد: در پژوهشگاه هوافضا 142 پروژه صنعتی، 142 پروژه پژوهشی، 42 پروژه فناوری، 60 مقاله ISI و ... ارائه شده است.

قمی همچنین طراحی هواپیماهای 8 نفره طبق سند هوافضا را از دیگر برنامه‌های پژوهشگاه هوافضا عنوان کرد و گفت:‌ این هواپیماها به تعداد بیشتر هم قابل گسترش است.

در ادامه این مراسم، دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران نیز بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه ثمره 16 سال تلاش ارگان‌های هوایی و هوانوردی و هوافضای کشور است.

بیژن بنکدار افزود: نمایشگاه با تعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان صنایع هوایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی، اتحادیه صنایع هوایی و فضایی و ... برگزار شده است.

وی افزود: 110 شرکت داخلی و خارجی در 14 هزار مترمربع در نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران حضور دارند.

بنکدار ادامه داد:‌ در نمایش‌های هوایی امسال گروه میگ 29 روسی، زنبورهای بالتیک لتونی، تیزپروازان ارتش، نیروی هوافضای سپاه و... مانور هوایی انجام می‌دهند.

بنا بر این گزارش، مقرر بود وزیر راه و شهرسازی در این مراسم حضور یابد که به دلیل وقوع زلزله شب گذشته در کرمانشاه محمد اسلامی سفر به کیش را کنسل کرد و مقرر شد به کرمانشاه بابت سرکشی به مناطق زلزله‌زده سفر کند.

کد خبر 105807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha