حذف ایربگ و ترمز ای.بی.اس خودروها دروغ محض است

پرشین خودرو: رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروسازان هیچ صحبتی مبنی بر حذف ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای بی اس با سازمان ملی استاندارد نداشته اند و مطرح شدن چنین موضوعاتی دروغ است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، «نیره پیروزبخت» روز دوشنبه  افزود: از مطرح شدن این موضوع در رسانه ها متعجب شدم، زیرا به هیچ عنوان صحت ندارد و چنین برنامه ریزی نیز انجام نشده است.
این مقام مسئول یادآور شد: حتی در دوره پیشین تحریم ها در سال های 90 و 91 نیز این 2 قطعه ایمنی در خودروها استفاده می شد و خودروسازان هیچ مشکلی در تامین آن نداشتند.
وی ادامه داد: امروز اتفاق جدید نیفتاده که خودروسازان بخواهند این قطعات را کنار بگذارند و چنین خواسته ای را مطرح نکرده اند.
پیروزبخت خاطرنشان کرد: استفاده از این قطعات ایمنی از سال 90 در خودروهای داخلی اجباری شده است.
اجرایی شدن دور تازه تحریم های آمریکا علیه کشورمان شائبه هایی را در خصوص اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه خودرویی ایجاد کرد و در تازه ترین مورد، برخی در فای مجازی خبر از حذف 2 قطعه ایمنی یعنی کیسه هوا و ترمز ABS از خودروها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد خبر داده بودند؛ موضوعی که نگرانی های زیادی برای مردم و مشتریان ایجاد کرد.

 

خودرسازان

 

پیش از این مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندراد ایران نیز با رد این شایعات، افزود: اگر چنین موردی در خودروسازی ها رخ بدهد و خودروهای تولیدی فاقد این 2 قطعه باشند، سازمان ملی استاندارد بلافاصله تاییدیه آن خودروها را ابطال خواهد کرد.
«پیمان پیرایش» تاکید کرد: پلیس راهور نیز از شماره گذاری چنین خودروهایی جلوگیری خواهد کرد.
در این پیوند، «رضا رضایی» عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان نیز به ایرنا گفت: این قطعات جزو کیفیت و استاندارد خودروها بوده و به هیچ عنوان قابل حذف نیستند.
وی تاکید کرد: شاید قطعه سازان به دلیل تحریم ها اعلام کنند که نمی توانیم این قطعات را بسازیم، اما حذف آنها از خودروها صحت ندارد.
رضایی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود شدیدتر شدن تحریم ها، اما درهای واردات بویژه قطعات خودرو به روی کشور بسته نشده است.
«مدولاتور ترمز ای.بی.اس» و بخش اعظم قطعات متعلق به کیسه هوا از خارج کشور وارد می شود.

کد خبر 105852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha