کد خبر 105853
۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
توسعه‌ی گوشی هوشمند ال جی

پرشین خودرو: پتنت جدید ال‌جی خبر از توسعه‌ی گوشی هوشمندی با ماژول دوربین ۱۶ گانه توسط ال‌جی می‌دهد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند، ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از زومیت؛ سال‌ها قبل، گوشی‌های هوشمندی به بازار معرفی می‌شدند که فاقد دوربین بودند. اما این روزها شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی با ماژول دوربین دوگانه، سه‌گانه و حتی چهارگانه هستیم.

ظاهرا روند اضافه کردن تعداد لنزدوربین‌ها توسط سازندگان گوشی‌های هوشمند تمامی ندارد. با وجودی که روند اضافه‌کردن تعداد لنز دوربین به گوشی هوشمند به‌آرامی در بازار دنبال می‌شود، اما قطعا به دوره‌ای نزدیک می‌شویم که ترایپوفوبیا (Trypophobia) یا ترس از حفره‌های نامتقارن گریبان‌گیر کاربران خواهد شد و شرایطی به‌وجود می‌آید که کاربران نمی‌توانند به پشت گوشی هوشمند خود نگاه کنند.


پیشتر خبرهایی در مورد گوشی هوشمند نوکیا با پنج دوربین مطرح شده بود. نوکیا ۹ با دوربین اصلی پنج‌گانه در تصویری رؤیت شد. وقتی برای اولین بار معرفی گوشی هوشمندی با دوربین پنج‌گانه مطرح شد، موضوع برای کاربران تازگی داشت و عجیب می‌نمود؛ ولی به‌مرور زمان عادی شد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پتنت جدید ال‌جی خبر از گوشی هوشمندی با ماژول دوربین ۱۶ گانه می‌دهد. بله درست متوجه شدید؛ ۱۶ دوربین تنها در یک گوشی هوشمند!

ال‌جی پتنت جدیدی را اداره‌ی ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده (USPTO) به ثبت رسانده است که خبر از توسعه‌ی گوشی هوشمندی با ۱۶ لنز دوربین می‌دهد. این خبر توسط LetsGoDigital فاش شده و حاکی از آن است که دوربین اصلی گوشی هوشمند ال‌جی قرار است دارای ۱۶ لنز با فاصله‌ی کانونی مختلف و ویژگی‌هایی متفاوت توسعه یابد. در نگاه اول ممکن است تصور کنید استفاده از ۱۶ لنز برای دوربین اصلی یک گوشی هوشمند، واقعا تعداد بالایی است؛ اما با توجه به توضیحاتی که در پتنت ثبت‌شده رویت می‌شود، ظاهرا استفاده از ۱۶ لنز بی‌دلیل نیست و ال‌جی قصد دارد ویژگی‌هایی بسیار هیجان‌انگیز را با این تعداد لنز دوربین به‌نمایش بگذارد.

به‌عنوان مثال، با یک‌بار ضربه زدن، تمامی ۱۶ دوربین به‌صورت همزمان از سوژه عکس می‌گیرند و کاربر می‌تواند از بین تصاویر گرفته‌شده، تصویر مورد نظر و دلخواه خود را انتخاب کند. اگر کاربر درنظر داشته باشد از منظره‌ای زیبا عکسی با زاویه دید واید بگیرد، مطمئنا با این ۱۶ لنز قادر به‌انجام چنین کاری هست. با توجه به اینکه لنزهای دوربین‌ها، فاصله‌ی کانونی متفاوتی دارند، کاربر می‌تواند تصاویر فوق‌العاده زیبایی را از مناظر طبیعی بگیرد.

در حال حاضر کاربران می‌توانند با دوربین گوشی‌های هوشمند خود صدها تصویر بگیرند و راهکار جدید ال‌جی می‌تواند در آینده‌ی نزدیک، ویژگی‌‌های قابل‌توجهی به این توانمندی‌ها اضافه کند.

 

دوربین

 


قطعا یکی از ویژگی‌هایی که در ماژول دوربین ۱۶ گانه شاهد آن خواهیم بود، ثبت عکس‌های پرتره با عمق تصویر متفاوت است. بی‌شک کاربران می‌توانند فوکوس تصویر را تغییر بدهند و با توجه به سلیقه‌ی خود عکس‌های پرتره خوبی تهیه کنند. با توجه به اطلاعات مربوط به پتنت، انتظار می‌رود که کاربران بتوانند بخش‌هایی از تصویر گرفته‌شده توسط لنزهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند. درنهایت کاربران می‌توانند با توجه به اینکه تصاویر متعددی از لنزهای مختلف دوربین در اختیار دارند، عکس نهایی را با ویرایش‌های مورد نظر خودشان تهیه کنند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تکلیف دوربین سلفی چه چیست و شاهد چه تعییراتی در دوربین سلفی گوشی هوشمند ال‌جی خواهیم بود؟ آیا ال‌جی به یک لنز تکی برای دوربین سلفی اکتفا می‌کند یا راهکار دیگری را در پیش می‌گیرد؟ قطعا LG طراحی را در پیش نمی‌گیرد که به ماژول ۱۶ گانه‌ی دوربین گوشی هوشمند صدمه وارد کند و آن را زیر سوال ببرد. کاربران می‌توانند با کمک یک آینه‌ی کوچک از همان دوربین ۱۶ گانه پشت گوشی، عکس‌های سلفی بگیرند.

تصاویر مربوط به پتنت ال‌جی نحوه‌ی استفاده از آینه‌ی کوچک را تاحدی نشان می‌دهد. به‌نظر می رسد استفاده از آینه، ایده‌ای متفاوت است. هرچند گرفتن عکس سلفی در حالتی که کاربر می‌تواند خودش را در نمایشگر گوشی مشاهده کند، تا گرفتن عکس سلفی با ایده‌ی جدید ال‌جی، احساسی کاملا متفاوت را در کاربر ایجاد کمی‌کند و البته کاربر نمی‌تواند خودش را با دقت در آینه ببیند ولی بالبطع امکان گرفتن عکس سلفی با ۱۶ لنز دوربین را دارد که می‌تواند برای برخی کاربران هیجان‌انگیز باشد.


ال‌جی در تلاش است تا راهکارهای جدیدی در دوربین گوشی‌های هوشمند خود به بازار معرفی کند. با توجه به اینکه شرکت‌های مختلف به معرفی لنز دوربین با امکان گرفتن تصاویر واید توجه نشان می‌دهند، بنابراین عجیب نیست که ال‌جی نیز قصد داشته باشد همین مسیر را طی کند و بخواهد با تعداد لنز بیشتری در ماژول دوربین خود، امکان گرفتن عکس‌های بهتری را برای کاربران فراهم کند.

گفتنی است در حال حاضر دوربین قابل‌حمل مجهز به ۱۶ لنز و حسگر در بازار وجود دارد. این دوربین Light 16 نام دارد و کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند تصاویر ۵۲ مگاپیکسلی تهیه کرده و با روش‌های مختلف تصاویر را ویرایش کنند. البته، این دوربین ابعادی در حد و اندازه‌ی یک گوشی هوشمند ندارد و قطعا در جیب کاربر جای نمی‌گیرد. فناوری‌های نوین به‌سمتی حرکت می‌کنند که بتوانند محصولاتی در ابعاد کوچکتر و با وزن کمتر به بازار معرفی کنند.

باید ببینیم آیا ال‌جی موفق به معرفی گوشی هوشمندی با ماژول دوربین ۱۶ گانه خواهد شد؟ و اگر چنین گوشی هوشمندی به بازار معرفی کند، آیا کاربران از آن استقبال خواهند کرد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

کد خبر 105853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha