شرایط جدید گمرک برای واردات قطعات خودرو

پرشین خودرو: رئیس کل گمرک ایران گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی که کشور در آن قرار دارد گمرک شرایط جدیدی را در بحث ترخیص کالاهایی از قبیل قطعات خودرو، مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی برای وارد کنندگان این حوزه در نظر گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، مهدی میراشرفی افزود: از آنجایی که گمرک در بخش اجرایی فعالیت می کند بارها با مواردی روبرو شده که برای کالایی که در داخل تولید می شود اما تولید آن با محدودیت روبرو است و توانایی برآورده کردن نیاز داخلی را ندارد ممنوعیت واردات ایجاد شده است.

وی گفت: البته گمرک یک سازمان واضع محدودیت نیست و تنها یک سازمان مجری است اما با توجه به بازخوردهایی که از وارد کنندگان در بخش مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای مثال خودرو گرفته شده این سازمان از هر موقعیتی برای رساندن صدای تولید کننده ها به سازمان های مربوط استفاده می کند.

رئیس کل گمرک ایران افزود: گمرک قائل به کاهش یا افزایش تعرفه ها برای کالاها نیست اما قائل به در نظر گرفتن تعرفه ای منطقی است چرا که وقتی تعرفه ها خارج از عرف و بدون کارشناسی بر روی کالاها بسته می شود باعث بوجود آمدن بازارهای حاشیه ای و قاچاق می شود.

میراشرفی گفت: به جهت اینکه نگاه گمرک نگاهی برای کمک به تولید داخلی است در حال حاضر برنامه ای در نظر گرفته شده که صاحبان صنایع برای واردات قطعات و ماشین آلات تولیدی خود دچار محدودیت نشود و به همین جهت از این به بعد شرکت های تولیدی می توانند به صورت درصدی یا همان نسیه کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند تا واحدهای تولیدی شان دچار وقفه در کار نشود.

وی افزود: گمرک قبول دارد که در این شرایط اقتصادی کشور نیاز به تمهیدات ویژه ای برای حل مشکلات تجارت خارجی و تولید داخلی دارد و امید می رود که با اینگونه تمهیدات هزینه های تولید و واردات برای تولید کننده ها به حداقل برسد.

کد خبر 105864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha