از اولویت های وزارت راه توسعه حمل و نقل  عمومی است

پرشین خودرو: وزیر راه و شهر سازی توسعه حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی کشور را از اولویت های این وزارت خانه اعلام کرد و افزود: توسعه ظرفیت ترانزیتی کشور درآمد دولت را را افزایش می دهد که به خودی خود توسعه و ساخت زیرساخت ها را تسهیل می کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه کریدورهای حمل ونقل و راه های اصلی ترانزیتی از اولویت های ماست که قدرت ترانزیتی کشور و درآمد دولت را افزایش می دهد که برای این کار هم از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

وزیر راه با اشاره به تمرکز برنامه هایش بر بخش مسکن، راههای روستایی و فرعی، متنوع سازی منابع وزارتخانه گفت: حدود 400 طرح نیمه تمام در حوزه کاری ما وجود دارد که برای تکمیل آنها 250 هزار میلیارد تومان نیاز است که با بودجه سالیانه به این سادگی ها قابل انجام نیست برای همین متنوع سازی منابع را طرح کردیم تا بتوانیم از منابع غیر دولتی و بخش خصوصی استفاده کنیم و لازم است برای ترغیب بخش خصوصی مزیت های مالی و اقتصادی طرح ها را بالا ببریم.

اسلامی در باره ساخت بزرگراه تهران شمال هم گفت: دستورکارمان قطعه اول بزرگراه تهران شمال است که سریع تر به انجام برسد پیش بینی این بود که تا پایان سال 97 کار این بخش از بزرگراه تمام شود اما به علت شرایط خاص پروژه و شرایط آب و هوایی تا پایان خرداد انشاء الله قطعه اول آماده خواهد شد.

اسلامی درباره ساخت آزاد راه ها هم با اشاره به تفاهمانامه ساخت 8 آزادراه با بخش خصوصی گفت: در قراردادهای ساخت آزاد راه ها و ... شرایط مناسب تری را برای جذابیت آنها در نظر خواهیم گرفت تا جذب منابع راحت تر باشد.

وزیر راه درباره ساخت مسکن و حباب قیمت ها نیز گفت: خیلی از چیزها الان حباب قیمتی دارد و مدارا و همراهی مردم با سیاست های اقتصادی دولت کمک می کند این حباب های قیمتی کنترل شود و جامعه به آرامش برسد.

 

حمل و نقل



اسلامی افزود: لازم است که قشر متوسط و کم درآمد برای خرید مسکن توانمندسازی شود ، البته این فقط با دادن تسهیلات نیست بلکه با ایجاد مزیت هایی برای سازنده هم می شود این کار را کرد تا مسکنی را که می سازد با قیمت تمام شده به خریدار بفروشد.

وزیر راه درباره کیفیت ساخت و سازها در بخش مسکن هم گفت: کسانی که در کار ساخت و ساز هستند باید صلاحیت و پروانه داشته باشند و ما و دستگاههای مسئول باید روی کیفیت مصالح و ساخت و ساز نظارت دقیق کنند و اگر خانه ای با اسلوب مهندسانه ساخته شود و با نظارت متعهدانه، آن ساختمان با کیفیت خواهد بود.

اسلامی درباره سرنوشت مسکن مهر هم گفت: حدود 500 هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که از این تعداد نیمی ساخته شده و نیمی ناتمام است و از این تعداد هم 100 هزار واحد متقاضی ندارد که تلاش می کنیم این واحدهای بی متقاضی را به سازمان های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی بدهیم تا تکمیل و واگذار شوند. البته اگر مردم تعهداتشان را انجام دهند زودتر کار تکمیل مسکن مهر و زیرساخت های آنها به انجام خواهد رسید.

وزیر راه درباره راه اندازی سامانه یکپارچه حمل ونقل هم گفت: قرار بود این سامانه تا اوایل سال 97 راه اندازی شود که امیدواریم این اتفاق تا پایان سال بیفتد.

کد خبر 105880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha