کد خبر 105897
۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کارمندان منتظر افزایش حقوق نباشند

پرشین خودرو: علی رغم اظهارات رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان برای سال جاری، نوبخت در روزهای اخیر خیال همه را راحت کرد و صراحتا گفت:‌ امسال هیچ افزایش حقوقی نخواهیم داشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل فارس، یکی از مطالبات و سوژه‌های مردمی در صفحه «فارس من» مربوط به افزایش حقوق کارمندان و کارگران به نسبت تورم بود و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

افزایش حقوق کارمندان موضوعی فراگیر بوده و زمزمه آن در ماه‌های اخیر نیز از سوی مسئولان مطرح شده بود. در همین راستا جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جشنواره شهید رجایی عنوان کرده بود ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهادهای خود را ارائه کردیم.

وی گفته بود:‌ بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس جمهور در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم در اسرع وقت تصمیمات در این مورد نهایی شود و تکلیفی را که در تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه برای رعایت عدالت در پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف در مشاغل مشابه برعهده دارد محقق شود.

علاوه بر تلاش برای بهبود معیشت کارمندان از طریق پیشنهاد افزایش حقوق، مسئولان سازمان برنامه و دیگر دستگا‌ه‌ها طرحی برای حمایت از خانوارهای کم درآمد و ضعیف در قالب بسته حمایتی مطرح کرده بودند که با وجود ماه‌ها پیگیری در نهایت طی هفته‌های اخیر به نتیجه رسید و وارد فاز اجرایی شد.

آخرین جزئیات نشان می‌دهد که قرار است آن دسته از کارمندان دولت که کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند مشمول این بسته باشند.

 

حقوق

 


همچنین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که متولی تامین منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق کارمندان است طی روزهای اخیر در حاشیه جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفته بود که امسال افزایش حقوق نخواهیم داشت به جای آن از طریق بسته‌های حمایتی حمایت‌ها عملیاتی خواهد شد.

بنابراین نوبخت به صراحت آب پاکی را روی دست همه ریخته و نباید کارمندان منتظر افزایش حقوق در سال جاری باشند. بی نتیجه ماندن این موضوع قطعا به کمبود منابع مالی باز می‌گردد و امسال نیز به دلیل تحریم نفت و کاهش درآمدهای ارزی مشکلاتی متوجه بودجه است که کار را سخت و پیچیده می‌کند.

یکی از پیامدهای افزایش نرخ ارز در سال جاری کاهش قدرت خرید و معیشت مردم در جامعه بود تا جایی که بسیاری از کارشناسان عنوان کردند حقوق کارکنان و کارگران به یک سوم تقلیل یافته است.

طبق اعلام مسئولان وزارت کار و رفاه اجتماعی رقم بسته حمایتی 200 هزار تومان بوده که در حال حاضر خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و بازنشستگان و به تدریج کارمندان و کارگران که کمتر از 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند مشمول طرح‌ خواهند شد.

پیش‌تر نیز رئیس‌جمهور گفته بود پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش حقوق کارمندان در سال آینده در نظر گرفته شده است.

طبق ضوابط اجرایی بودجه سال 98 به دستگاه‌ها پیشنهاد افزایش تا سقف ۲۰ درصد مجاز است البته در این باره هیات وزیر تصیم نهایی را خواهد گرفت.

کد خبر 105897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha