تلاش‌های توسعه‌ای و بازاریابی منطقه‌ای سازمان بنادر نتیجه داد

پرشین خودرو: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفت: تلاش‌های توسعه‌ای و بازاریابی منطقه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار بالاخره آمریکا را قانع به معافیت این بندر از تحریم‌ها کرد.

به گزارش پرشین خودرو،  بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر چابهار و نقش آن در تعاملات اقتصادی و تجاری منطقه‌ای و بین المللی گفت: چابهار بندری مهم و مسیری کم هزینه برای دسترسی کشورهای منطقه به یکدیگر بوده و سرمایه گذاریهای عمده‌ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساختهای بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری صورت گرفته طی ۴ سال گذشته در تاریخ ۳۵ ساله ساخت بندر بی‌سابقه است که در زمان کوتاه بهره برداری از بندر چابهار بعنوان اولین بندر کشور در ترانزیت حجم گسترده‌ای از کالا‌های اساسی افغانستان و همچنین جذب اپراتور خارجی و اتصال سه کشور طی توافقنامه‌ای موسوم به توافقتنامه چابهار توانست امریکا را جهت مستثنی نمودن این بندر از تحریم‌های ناعادلانه علیه کشورمان قانع نماید.


آقایی از طراحی، ساخت و تکمیل پروژه فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی بعنوان یک پروژه ملی یاد کرد که بهره‌برداری از آن خصوصاً درحوزه ترانزیت افتخاری برای کشور در زمینه افزایش تجارت و توسعه اقتصادی بوده واضافه کرد: ظرفیتهای ایجاد شده با افتتاح پروژه طرح توسعه بندر شهید بهشتی اقتصاد کشور را به دیگر کشورهای پیرامونی پیوند خواهد داد که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در ایران اسلامی است.

آقایی از انجام سرمایه‌گذاریهای گسترده کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای در زمینه توسعه بنادر کشورهای حاشیه دریای عمان و بندر چابهار خبر داد و پیش بینی کرد در آینده ای نزدیک فعالیتهای تجاری و حمل و نقل دریایی گسترده ای در این منطقه ایجاد خواهد شد و با محدودیتهای موجود در بنادر حاشیه خلیج‌فارس مطمعناً با لوپ لاینری جدید کشتیرانی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای عمان با فعالیتهای بازرگانی، دریایی،کشتیرانی و خدمات وابسته، جابجایی کالاهای ترانشیبی و ترانزیتی در این منطقه راه‌اندازی و نقش حیاتی بندر چابهار برای رونق تجاری و اقتصادی کشورهای منطقه را محسوس‌تر خواهد نمود.

 

بنادر

 


آقایی اعلام کرد: امروز بندر چابهار به عنوان پشتوانه و سوپاپ اطمینان بنادر کشور قادر خواهد بود پاسخگوی همه فعالیت‌های بنادر جنوبی بوده به نحوی که هرگونه محدودیت در حوزه خلیج‌فارس هیچ خللی در انتقال کالاهای اساسی کشور و صادرات انواع کالاها ( مواد نفتی، معدنی و ... ) و تجارت دریایی کشور ایجاد نخواهد نمود.

وی افزود: در حال حاضر کشتی با ظرفیت ۸۵ هزار تن و محموله‌های هفتاد هزار تنی غلات و کالای اساسی و کشتی‌های حامل برنج اساسی در بندر چابهار پهلوگیری نموده که حاکی از هدف‌گذاری صحیح قابلیت‌های ایجاد شده بندر شهید بهشتی در اجرا و بهره‌برداری رساندن و به حداقل همه محدودیت‌ها اعمالی برای بنادر کشور باشد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، آقایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچگونه محدودیتی برای انتقال و تخلیه کالاهای اساسی کشور و کشورهای منطقه با وجود بالفعل نمودن بندر چابهار وجود ندارد

کد خبر 105920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha