کد خبر 105934
۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
نباید به بوئینگ مجوز پرواز داده می‌شد

پرشین خودرو: تیم مهندسان و متخصصان هوایی در اندونزی پس از بازرسی‌های دقیق اطلاعات حاصل از جعبه سیاه هواپیمای لیون ایر اندونزی که چندی پیش سقوط کرد، اعلام کردند که این هواپیما واجد شرایط پرواز نبوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، پس از آنکه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به ایرلاین اندونزیایی لیون ایر در تاریخ ۲۹ اکتبر سال جاری میلادی تنها دقایقی بعد از شروع پرواز در آب های سواحل شرقی این کشور سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ سرنشین آن اعم از مسافران و خدمه پرواز کشته شدند، تیم‌های تحقیقاتی بسیاری هم در اندونزی و هم در سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده، بوئینگ، شروع به تحقیق و تفحص درباره علت این حادثه کردند و قرار شد نتایج بررسی‌های خود را با انتشار گزارش و بیانیه اعلام کنند.

حالا در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، نورساهیو اوتومو، رئیس کمیته ملی ایمنی حمل و نقل در اندونزی (KNKT) خاطرنشان کرده است که هواپیمای مذکور در روز قبل از این حادثه ( ۲۸ اکتبر) نیز یک پرواز دیگر از بالی به جاکارتا داشت که به دلیل نقص فنی و نداشتن شرایط پرواز، از زمین بلند نشد و پرواز مربوطه نیز به تاریخ دیگری موکول شد.

 

هواپیما

 


بر اساس گزارش رویترز، وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ حادثه دیده که به تازگی هم تحویل ایرلاین لیون ایر داده شده بود، به دلیل نقص فنی و مشکلات مربوطه واجد شرایط پرواز نبوده و نباید مجوز پرواز به آن داده می شده است.

نتایج بررسی‌های سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان می داد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بکار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند و این امر موجب می‌شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند.

کد خبر 105934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha