کد خبر 105935
۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹
زودتر از حد تصور به ماه بر می گردیم

پرشین خودرو: ناسا که آخرین بار در دسامبر سال ۱۹۷۲ فضانوردانی را به ماه اعزام کرده بود، اعلام کرده زودتر از حد تصور به تنها قمر کره زمین بازخواهد گشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، ناسا به تازگی یک مریخ نورد را بر روی این سیاره سرخ رنگ فرود آورده که قرار است بازوی رباتیک آن به منظور نمونه برداری از خاک این سیاره به کار گرفته شود.

جیم برداشتاین از مدیران ناسا با ارسال پیامی در توئیتر در این زمینه تصریح کرده است: در حال همکاری با تعدادی شرکت امریکایی برای بازگشت به سطح ماه هستیم و این کار را زودتر از حد تصور شما انجام خواهیم داد.

ناسا آخرین بار ۴۶ سال قبل فضاپیمای آپولو ۱۷ را به سطح ماه فرستاد و فضانوردان این سفینه آزمایشاتی بر روی خاک ماه انجام دادند.

این سازمان فضایی قبلا اعلام کرده بود در تلاش برای راه اندازی یک ایستگاه فضایی درمدار کره ماه است و انتظار دارد این ایستگاه فضایی در دهه آینده میلادی مورد بهره برداری قرار بگیرد. به نظر می رسد این اقدام بی ارتباط به تلاش ناسا برای اعزام سریع فضانورد به کره ماه نباشد.

قرار است ۱۱ شرکت آمریکایی در طرح اعزام فضانورد به ماه با ناسا همکاری کنند که اسامی آنها در آینده اعلام می شود. فعلا اسامی یکی از این شرکت ها به نام Astrobotic Technology اعلام شده است. تولید کپسول های حمل فضانورد و ماه نوردهای رباتیک از جمله زمینه های همکاری دو طرف خواهد بود.

کد خبر 105935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha