بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا در آستانه ورشکستگی

پرشین خودرو: بحران شدید مالی، بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، شرکت هواپیمایی الیتالیا که در ده سال گذشته به دلیل بحران اقتصادی و بدهی های سنگین خود بیش از 12 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کرده، هم اکنون در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

لوچانو سیلوستری، یکی از مسئولان اتحادیه بزرگ کارگری چی جی ال، ایتالیا در رم گفت: «سالهاست که الیتالیا با بحران شدید مالی دست به گریبان است و هیچ روزنه امیدی هم برای خروج از این تونل تاریک دیده نمی شود. ما شدیدا برای آینده این شرکت نگران هستیم. ما از دولت می خواهیم به کمک الیتالیا بشتابد و از ورشکسته شدن ان جلوگیری کند. تداوم بحران و نبود امنیت کاری در الیتالیا موجب شده تا در یک سال گذشته تعداد قابل توجهی از خلبانان این شرکت استعفا داده و به یک شرکت هواپیمایی دیگر بروند».

 

هواپیما

 


شرکت راه اهن ایتالیا و شرکت های هواپیمایی «ایزی جت» انگلیس و « دلتا » امریکا امادگی خود را برای خرید بخشی از سهام الیتالیا و شریک شدن با این شرکت اعلام کرده اند.

درحالی که دولت ایتالیا در40 سال گذشته برای شرکت هواپیمایی الیتالیا بیش از 7 میلیارد یورو هزینه کرده است سال گذشته نیز برای قطع نشدن پروازهای این شرکت خصوصی و جلوگیری از ورشکستگی ـن 600 میلیون یورو دیگر به الیتالیا قرض داد، قرضی که الیتالیا نه تنها قادر به باز پس دادن آن به دولت نیست بلکه تا یک ماه دیگر برای قطع نشدن پروازهایش به 600 میلیون یورو دیگر نیاز دارد.

کد خبر 105994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha