تقسیم بسته های حمایتی راه آهن در 12 بخش  از معافیت های مالیاتی تا پرداخت تسهیلات

پرشین خودرو: مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس توضیح داد: بسته های حمایتی راه آهن جمهوری اسلامی ایران را در 12 بخش می توان تقسیم نمود که پرداخت تسهیلات از محل وجوه اداره شده ، معافیت های مالیاتی ، پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و ... در این بسته حمایتی می باشند .

به گزارش پرشین خودرو،  هاله فولاد فردر یکصد وبیست و دومین کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری عنوان داشت : در بسته حمایتی تثبیت حق دسترسی واگن های باری نو که توسط بخش غیر دولتی وارد شبکه حمل ونقل ریلی شده نرخ تعرفه دسترسی به شبکه ریلی واگن های باری نو و اولین بارنامه ای که از تاریخ اول فرودین ماه 1393 به بعد صادر شده باشد برای واگن های چهار محوره و واگن های شش محوره که چهار و شش میلیون تن کیلومتر بار خالص حمل نمایند معادل یک ریال محاسبه ودریافت می گردد.

وی در ادامه با توجه به پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران در بخش ریلی بیان داشت : شرکت راه آهن از محل انعقاد قرار داد های عاملیت ( تفاهم نامه) و تودیع وجوه اداره شده نزد بانک های عامل می تواند معادل 75 درصد مبلغ کل سرمایه گذاری های در دست انجام جهت خرید ناوگان ، ماشین آلات و تجهیزات کارگاه های مرتبط ریلی را به سرمایه گذاران غیر دولتی به صورت تسهیلات ریالی با نرخ سود توجیهی و از طریق بانک های عامل پرداخت نماید .
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس اعلام داشت : با توجه به امکان مشارکت تا سقف یک سوم مبلغ کل سرمایه گذاری در بخش های ریلی استان ، در اجرای بند ( ب) ماده ( 214) قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران که در سال 1389 به تصویب مجلس رسیده ، شرکت راه آهن به منظور استفاده از بخش های غیر دولتی جهت مشارکت در شروع عملیات اجرایی پروژه ها و طرح های تملک دارایی سرمایه های ملی از جمله طرح های بزرگ مصوب احداث خطوط جدید و...می تواند از طریق گشایش اعتبار اسنادی به سرمایه گذاران بخش غیر دولتی تا سقف یک سوم مبلغ برآوردی کمک مالی اعطاء کند .
بنابر گزارش خبرگزاری برنا، فولاد فر اظهار داشت : بر اساس قوانین بودجه سنواتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شده است نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران بخش خصوصی و یا تعاونی برای طرح های توسعه ای مختلف از قبیل حمل ونقل درون وبرون شهری بدون انتقال مالکیت ، در قبال اخذ حق دسترسی تا استهلاک اصل سرمایه و سود آن از استفاده کنندگان اقدام نماید. همچنین سرمایه گذاران با معرفی نامه راه آهن به صندوق توسعه ملی امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت .
وی در ادامه عنوان داشت : استان فارس آمادگی حمایت کامل از تمامی سرمایه گذاران این بخش را دارد و سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به مدیریت راه آهن استان فارس از جزییات این بسته های حمایتی مطلع گردند.

کد خبر 105999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha