شایعات خبری مانع از افت قیمت در بازار خودرو شده است

پرشین خودرو: جوسازی ناشی از اعلام قیمت های جدید خودروها، فروشندگان و خریداران را در بازار بلاتکلیف کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در هفته اخیر نوسان چندانی در قیمت خودروها در بازار رخ نداد در حالی که با افت نرخ ارز انتظار می رفت قیمت در بازار روند کاهشی به خود بگیرد اما با وجود با افت بیش از 2 هزار تومانی نرخ ارز ، قیمت خودروهای داخلی تنها نوسانات یک تا میلیونی را تجربه کردند در حالی که با توجه به تاثیر نرخ ارز در قیمت ها پیش بینی میگردید که حداقل 30 تا 40 درصد در بازار کاهش یابد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: بازار خودرو نسبت به روز گذشته و هفته جاری تغییر قیمتی زیادی نداشته هر چند عمده تغییرات قیمتی امروز نسبت به روز گذشته نزولی بوده است.

سعید موتمنی با اشاره به نوسان یک تا چند میلیونی قیمت ها در بازار افزود: در حال حاضر قیمت پژو 206 تیپ 2 که روز گذشته به 60میلیون و 500 رسیده بود امروز با کاهش یک میلیونی به 59 میلیون و 500 هزار رسید و تیپ 5 این خودرو با کاهش 500 هزار تومانی به 71 میلیون و 500 در مقایسه با روز قبل رسید همچنین قیمت دنا از 81 میلیون به 80 میلیون و پژو 207 دنده از 93 میلیون به 90 میلیون کاهش قیمت داشت در حالی که پژو 405 نیز همچون هفته گذشته تغییری نداشت و با همان 54 میلیون و نیم معامله شد.

وی در ادامه با ابراز تاسف نسبت به انتشار برخی از اخبار غیر واقعی در رسانه گفت: متاسفانه انتشار برخی از خبرها موجب شده که شرکتهای خودروساز نیز تا زمان اعلام قیمت های جدید، خودرویی را به بازار عرضه نکنند و همین وضعیت تحویل خودروهای پیش فروشی را با تاخیر و عدم انجام تعهدات شرکتها همراه کرده است.

 



موتمنی تاکید کرد: وضعیت موجود، بازار خودرو را با اما و اگرهای زیادی روبرو کرده است در این شرایط فروشندگان در انتظار قیمت های جدید هستند و خریداران نیز با سیر نوسانی قیمت ها بلاتکلیف شده و با دلیل افت توان مالی عملا قید خرید خودرو را زدند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو همچنین با اشاره به قیمت های بالا و غیر واقعی خودرو در بازار گفت: با وجود چنین شرایطی همچنان بازار در انتظار تصمیم وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت های جدید است.

موتمنی افزود: در این در آشفته بازار تنها کسانی سود می کنند که به صورت عمده خودرو خریداری کردند در حالی که در این وضعیت نمایشگاهها مراجعه کننده ندارند و در هفته شاید یک معامله هم در نمایشگاهها صورت نگیرد.

وی انتشار برخی شایعات در چند روز گذشته در خصوص افزایش قیمت 206 تیپ 2 را موجب تشنج در بازار خودرو دانست و گفت : در صورتی که هر چه سریعتر قیمت ها و درصد افزایش آن مشخص شود دیگر شاهد چنین شایعاتی نخواهیم بود و با ریزش نرخ ارزی که در این روزها آغاز شده قیمت خودرو نیز کاهش یافته و بازار از بلاتکلیفی خارج خواهد شد در حالی که این روزها شایعات خبری اجازه افت قیمت خودرو را نمی دهد.

موتمنی در پایان با انتقاد از اوضاع بوجود آمده در بازار خودرو تصریح کرد: متاسفانه در چنین بازاری شرکتها عملا عرضه به بازار را متوقف کردند و به نظر می رسد تا زمانی که قیمت های جدید اعلام نشود خودرویی را به بازار عرضه نخواهند کرد.

کد خبر 106010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha