کد خبر 106056
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
آزادراه قزوین-رشت در انتظار تعیین پیمانکار

پرشین خودرو: معاون شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل گفت: سازمان برنامه قول داده ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور منجیل به رودبار در آزادراه قزوین رشت را پس از انتخاب پیمانکار اختصاص دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، سید حسین میرشفیع، معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای درباره آخرین وضعیت اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل آزادراه قزوین-رشت، حدفاصل منجیل تا رودبار اظهار داشت: این اعتبار هنوز تخصیص داده نشده چرا که ابتدا ما باید برای انتخاب پیمانکار، مناقصه برگزار کنیم.

وی افزود: مناقصه انتخاب پیمانکار را یک بار برگزار کرده‌ایم اما چون شرکت‌کننده به تعداد کافی نبود، مناقصه را طی هفته جاری تجدید خواهیم کردیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه احتمالا در جریان همین تجدید مناقصه موفق به انتخاب پیمانکار خواهیم شد، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه قول داده به محض آغاز کار، بودجه لازم را تخصیص دهد.

میرشفیع درباره اینکه آیا با توجه به نوسانات قیمتی که در زمینه پروژه های عمرانی و مصالح ساخت و ساز ایجاد شده، رقم ۴۰۰ میلیارد تومان تکافوی تکمیل طرح را خواهد داد یا خیر؟ گفت: به نظرم باید اجازه بدهیم ابتدا فرآیند ساخت آغاز شود و پس از آن کفایت اعتبار تخصیصی را بسنجیم. ما پیش بینی تعدیل را برای اجرا در طول پروژه کرده ایم و اگر مبلغی که قرار است تخصیص داده شود، از این رقم بیشتر شد، باید درخواست تجدید منابع کنیم ولی فعلا این رقمی که سازمان برنامه قرار است پرداخت کند، پاسخگوی فهرست بهای موجود خواهد بود.

وی درباره اخذ عوارض از این ۸ کیلومتر تصریح کرد: ما رقم عوارض را نسبت به سرمایه گذاری تعیین می کنیم و این ۸ کیلومتر با بقیه مسیر یکپارچه است و گیت عوارضی جداگانه نخواهیم داشت. اگر لازم به اخذ عوارض باشد، رقم آن بر روی عوارض موجود کشیده می شود ولی از آنجایی که سرمایه گذار تا کنون سرمایه گذاری خاصی نکرده، بعید است رقم فعلی عوارض آزادراه بیشتر شود.

 ابتدای شهریورماه امسال در گزارشی با عنوان «اتلاف منابع ملی درآزادراه ناتمام قزوین-رشت/متولی: بودجه نداریم!» از عدم تکمیل آزادراه قزوین-رشت، حدفاصل منجیل تا رودباره انتقاد کرده بود. چرا که عدم تکمیل این آزادراه در منطقه مذکور موجب ایجاد گره ترافیکی در اکثر ایام سال بخصوص در ایام پیک مسافرت و اتلاف چشمگیر سوخت و زمان شده است.

 سید حسین میرشفیع، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، علت تکمیل نشدن محدوده منجیل به رودبار را نبودِ سرمایه گذار بخش خصوصی و نیز عدم تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه عنوان کرده بود. وی با اشاره به مذاکراتی که شرکت ساخت و توسعه با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار تکمیل طرح انجام داده بود، مبلغ مورد نیاز باز شدن گره ترافیکی محور منجیل به رودبار در آزادراه قزوین ـ رشت را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

دو هفته پس از انتشار گزارش مذکور، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در ۱۹ شهریور از موافقت سازمان برنامه و بودجه با «تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی برای اتمام آزادراه قزوین-رشت» خبر داد.

به گفته خادمی، اگرچه تنها ۸ کیلومتر از مسیر باقی مانده است، اما به دلیل لزوم احداث ابنیه سنگین شامل پل و تونل، می بایست هزینه زیادی بابت ساخت این مسیر پرداخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه شرکت ساخت برای احداث این محور را به صورت ساخت باند رفت از قزوین به رشت با استفاده از تونل به صورت آزادراهی و تعریض مسیر فعلی با عبور از داخل شهر رودبار و با هدف ایجاد فضای کسب و کار برای زیتون کاران منطقه اعلام کرد.

کد خبر 106056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha