فدکس ناوگان خدماتی خود را با خودرو الکتریکی تقویت می‌کند

پرشین خودرو: فدرال اکسپرس تصمیم دارد ۱۰۰۰ دستگاه از خودرو‌های برقی Chanje F۸۱۰۰ را به ناوگان خود اضافه کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه،  شرکت پست آمریکایی فدرال اکسپرس در نظر دارد برای گسترش ناوگان خدماتی خود و در راستای حمایت از خودروهای برقی 1000 دستگاه ون چینی Chanje F8100 را وارد سیستم حمل و نقل این شرکت کند.

با توجه به رویکرد جهانی برای استفاده از خودروهای پاک و به ویژه خودروهای الکتریکی، شرکت‌های مختلف در سراسر جهان درصدد هستند تا با یافتن کمپانی‌های ساخت خودرو پیشگام در این امر، ناوگان حمل و نقل خود را به خودروهای الکتریکی مجهز کنند. در همین راستا رقابت سختی بین خودروسازان در سراسر جهان در جریان است.

با وجود غول‌هایی مانند تسلا و مرسدس بنز که در امر ساخت خودروهای برقی پیشگام و پیشتاز هستند مسئولین شرکت پستی فدکس تصمیم گرفته‌اند اتومبیل‌های برقی خود را از یک سازنده چینی خریداری کنند. شرکت فدکس اعلام کرده است: به زودی 100 دستگاه از این خودرو را در کالیفرنیا تحویل می‌گیرد و 900 دستگاه باقیمانده را نیز در ماه‌های آینده و به تدریج تحویل می‌گیرد. خودرو Chanje F8100 دارای موتور V8 100 می‌باشد.

 

خودرو

 

شرکت فدکس قصد دارد از این ون‌های برقی در جابه‌جایی نامه‌ها و دیگر مرسولات پستی در مناطقی شهری استفاده کند. ابن شرکت در گذشته نیز سابقه استفاده از اتومبیل‌های الکتریکی را در زمان ارسال مرسولات داشته است به نحوی که در سال 2009 فدکس برای اولین بار برای ارائه خدمات پستی از خودرو برقی استفاده کرد.

ون Chanje F8100 توسط شرکت FDG در شهر هانگزو چین ساخته شده است و با یک بار شارژ کامل شعاع حرکتی 241 کیلومتر را حرکت می‌کند. موتور 13.2 کیلو‌ واتی این خودرو در یک ساعت شارژ سریع بیش از 80 درصد ظرفیت خود را بازیابی می‌کند. فدکس تخمین زده است که هر ون الکتریکی آن به طور متوسط در سال باعث صرفه‌جویی حدود 7570 لیتر سوخت فسیلی و عدم انتشار 20 تن CO2 در هوا می‌شود.

خودروهای جدید فدکس دارای ظرفیت 19114 لیتر و قابلیت بارگیری 2720 کیلوگرم بار است. شرکت FDG علاوه بر تولید خودروهای برقی باتری‌های مخصوص خودرو و سیستم‌های تامین انرژی را به صورت مجزا تولید می‌کند.

کد خبر 106076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha