کد خبر 106089
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰
 شرط بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر

پرشین خودرو: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که شرط بازگشایی نرده‌های چهارراه ولیعصر (عج) منوط به همکاری و رعایت قانون توسط عابرین پیاده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، بعدازظهر امروز معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با حضور در محل چهارراه ولیعصر(عج) و بازدید از این چهارراه درخصوص بازگشایی نرده‌های این محدوده بحث و گفت‌وگو کردند.

در همین راستا پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من یک تغییر رویکرد در مدیریت شهری جدید وجود دارد که معتقدیم شهر باید از خودروها پس گرفته شود و به عابرین پیاده داده شود. برخلاف رویکرد گذشته که موجب اجرای طرح زیرگذر چهارراه ولیعصر شد، فرض بر این بود که ماشین‌ها سریع‌تر رد شوند لذا برای عابرین پیاده مشکلاتی ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: متاسفانه این رویکرد در پل‌های عابر پیاده نیز مشاهده می‌شود. اصولا پل عابر پیاده راهکار موثری نیست و باید پل‌های عابر پیاده یا حداقل بسیاری از آنها جمع‌آوری شوند چراکه می‌گوییم برای اینکه ماشین‌ها راحت‌تر رد شوند وسط خیابان نرده بکشیم و عابرین پیاده را از روی پل عبور دهیم. در چنین شرایطی اگر همه پل‌های عابر پیاده پله‌برقی داشتند خوب بود اما متاسفانه بسیاری از آنها پله برقی ندارند و افرادی همچون سالمندان و یا افراد دارای ویلچر برای عبور با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: تصور می‌کنم عابر پیاده باید اولویت اول باشد و ماشین‌ها خود را با عابرین پیاده هماهنگ کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه چهارراه ولیعصر (عج) به عنوان یک چهارراه مهم فرهنگی و نبض شهر تهران محسوب می‌شود و باید نرده‌های این محدوده را بر روی عابرین باز کنیم، افزود: پلیس هم با این رویکرد موافق است و تنها نگرانی‌ که برای پلیس وجود دارد این است که عابرین پیاده قانون را رعایت نکنند و در عبور از چهارراه هنگامی که چراغ عابرین پیاده قرمز است اقدام به عبور از خیابان کنند. به این ترتیب بازگشایی این محدوده منوط به همکاری مردم خواهد بود. در صورتی که این همکاری وجود نداشته باشد و تصادفات در این چهارراه زیاد شود و ترافیک افزایش پیدا کند، قطعا این کار انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: با پلیس توافق کردیم در حال حاضر یک مسیر بازگشایی شود و عملکرد عابرین پیاده را مشاهده کنیم تا ببینیم هنگامی که چراغ عابرین پیاده قرمز است مردم از سطح خیابان عبور می‌کنند یا خیر؟ البته در اینجا یک NGO نیز برای فرهنگ‌سازی کمک می‌کند تا هنگامی که چراغ عابرین قرمز است مردم از خیابان عبور نکنند. در حقیقت به صورت پایلوت با دوربین‌ها همکاری مردم را ظرف امروز و فردا مشاهده خواهیم کرد و بازگشایی این محدوده نیز به نتیجه این بررسی‌ها بستگی دارد.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان همکاری کنند ما این آمادگی را داریم که تمامی پل‌ها و نرده‌ها را در سطح شهر جمع‌آوری کنیم و به جای آن چراغ عابر پیاده بگذاریم البته منوط به اینکه مطمئن شویم مردم رعایت می‌کنند.

وی درخصوص سرنوشت زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) نیز گفت: مسیر زیرگذر برای دسترسی به مترو احداث شده و بعداً کارکرد عبور از سطح خیابان از طریق این مسیر به آن اضافه شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص فعال‌سازی چراغ عابرین پیاده در این چهارراه و همچنین خطوط عابر پیاده گفت: قطعا به زودی چراغ‌ عابرین پیاده و خطوط عابر پیاده در این چهارراه فعال خواهد شد و امیدواریم با همکاری مردم شاهد تحقق کار فرهنگی بسیار خوبی در این محدوده باشیم.

کد خبر 106089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha