افزایش قیمت بنزین به لیتری 5 هزار تومان صحت ندارد

پرشین خودرو: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به ادعای افزایش قیمت بنزین تا لیتری پنج هزار تومان گفت: تاکید مجلس بر احیای کارت سوخت بوده و تاکنون بحثی درباره افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه بندی مطرح نشده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، همزمان با برنامه ریزی انجام شده برای احیای کارت سوخت و آغاز ثبت نام از مالکان خودروهایی که فاقد کارت سوخت هستند، بازار شایعات و ادعاها درباره افزایش قیمت سوخت نیز مطرح شده است.

با وجود اینکه دولت اعلام کرده است امسال افزایش قیمت سوخت انجام نمی شود و درباره سهمیه بندی و تغییر قیمت بنزین تصمیمی گرفته نشده است، در روزهای اخیر ادعاهایی درباره چند نرخی شدن بنزین مطرح شده است.
به تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس از سه نرخی شدن بنزین و افزایش قیمت بنزین غیرسهمیه ای تا لیتری پنج هزار تومان خبر داده است.

اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس امروز (دوشنبه)  درباره این ادعا، گفت: تاکنون فقط پیشنهادات مربوط به مدیریت مصرف و سهمیه بندی مطرح شده، اما هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین و یا سهمیه بندی اتخاد نشده است.
وی با اعلام اینکه در جلسات تشکیل شده در کمیسیون های مجلس و یا دولت، هیچ مصوبه ای در این باره نبوده است، یادآور شد: پیشنهادات و نظرات مختلفی که مطرح می شود، هیچ کدام جنبه قطعی ندارد و تنها گمانه زنی است.
قره خانی اضافه کرد: مجلس تنها خواستار اتخاذ سازوکاری برای مقابله با قاچاق سوخت و مدیریت مصرف است، اما درباره اینکه از چه ابزار و شیوه هایی برای تحقق این اهداف استفاده شود، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

 

سوخت

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به احیای کارت سوخت، گفت: کارت سوخت به تنهایی نمی تواند نقش موثری در مدیریت مصرف سوخت داشته باشد، اما می تواند برای پایش اطلاعات و رصد وضعیت قاچاق استفاده شود.
قره خانی ادامه داد: از طریق کارت سوخت مشخص خواهد شد که قاچاق سوخت از چه منابعی و مراکزی در حال انجام است و به اصلاح سیاست ها کمک خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: برای مدیریت مصرف بهینه و کاهش مصرف باید از ابزار سهمیه بندی و قیمت گذاری استفاده کرد و کارت سوخت به تنهایی کافی نیست.
 استفاده از کارت سوخت قرار است بزودی اجباری شود؛ بر این اساس، مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا 24 آذر مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
اکنون هر لیتر بنزین معمولی به صورت تک نرخی یک هزار تومان به فروش می رسد.

در ماه های اخیر به علت افزایش نرخ دلار، اختلاف قیمت انواع سوخت در ایران و کشورهای همسایه به شدت افزایش یافته که این موضوع باعث رونق دوباره قاچاق شده است و همین امر دولت را بر آن داشته استفاده از کارت های سوخت را بار دیگر احیا کند.
مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا بیست و چهارم آذر مهلت دارند از طریق دفترهای پلیس+10، سامانه اینترنتی، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوری #4* در گوشی تلفن همراه به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر 106203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha