همکاری «ولوو» با «گوگل» برای راه اندازی سیستم عامل اندرویدی

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی ولوو به تازگی یک مشارکت فناوری با کمپانی گوگل را آغاز کرده است که نتیجه آن می تواند استفاده از سیستم عامل آندروید بر روی وسایل نقلیه این شرکت باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امسال شرکت خودروسازی ولوو یک تصمیم غیرمعمول گرفت و هیچ محصول جدیدی در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا به نمایش نگذاشت، اما در عوض بر روی تکنولوژی های جدید خود تمرکز کرد و به نمایش آنان در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا پرداخت که مهم ترین مورد آن می‌تواند سیستم عامل آندروید برای سیستم سرگرمی محصولات ولوو باشد که با همکاری کمپانی "گوگل" توسعه پیدا خواهد کرد و انتظار می رود که تا سال 2020 میلادی بر روی محصولات ولوو و همچنین محصولات شرکت پولستار مورد استفاده قرار گیرد و این انتظار وجود دارد که دایره استفاده از سیستم عامل آندرویدی به محصولات جیلی، Lynk & Co و همچنین لوتوس هم برسد.

به گفته منابع خبری، محصولات عرضه شده در سطح جهانی توسط شرکت خودروسازی ولوو با سیستم عامل اندروید خواهد بود که نتیجه همکاری این اتحاد با غول تکنولوژی آمریکایی، یعنی کمپانی گوگل است. هرچند ناگفته نماند که این سیستم کاملا با قابلیت های پشتیبانی "گوگل اوتو" و "اپل کارپلی" متفاوت بوده و سیستم عامل و رابط کاربری سیستم سرگرمی اتومبیل برمبنای سیستم عامل آندروید پایه ریزی خواهد شد و مشتریان می توانند به امکانات ویژه این سیستم عامل از جمله فروشگاه "گوگل پلی" دسترسی داشته باشند.

 



این مشارکت اطمینان حاصل خواهد کرد که وسایل نقلیه فروخته شده توسط ولوو نه تنها سیستم عامل آندروید، بلکه ویژگی های منحصربه فرد دیگری از جمله نقشه "گوگل مپ"، سرویس تحویل بسته های آمازون، سیستم هواشناسی و همچنین "گوگل Assistant" را در اختیار کاربران خود قرار دهد که این موضوع می تواند به انعطاف پذیری بالای اتومبیل در ایجاد یک ارتباط بهتر با کاربران خود کمک کند. بویژه اینکه دارندگان تلفن همراه هوشمند اپل می توانند به راحتی با این سیستم ارتباط برقرار کنند و هیچگونه مشکلی برای آنان وجود نخواهد داشت. ولی بدون شک ارتباط بسیار قوی تری میان سیستم عامل آندرویدی اتومبیل و گوشی های آندرویدی برقرار خواهد شد.
 

کد خبر 106218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha