انتظار بازار برای واقعی سازی قیمت خودرو

پرشین خودرو: همزمان با اصلاح و بروزرسانی قیمت خودرو، باید نظارت بر بازار افزایش یابد زیرا هیچ اطمینانی به تثبیت قیمت ها در صورت افزایش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در حالی این روزها نفس صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور به شمارش افتاده که تقریبا اغلب مدیران و فعالان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور معتقدند که اصلاح و بروزرسانی قیمت خودرو تنها راه نجات این صنعت در شرایط کنونی است اما آیا اصلاح قیمت به تنهایی می‌تواند بازار خودرو و حاشیه قیمت ها را از بین ببرد یا اینکه این اقدام صرفا مُسکنی برای وضعیت کنونی صنعت و بازار خواهد بود؟

اگر چه امروز بسیاری از کارشناسان و فعالان راه حل کنونی بازار خودرو را واقعی سازی قیمت خودرو می دانند اما در این میان برخی از فعالان بازار خودرو کنترل و نظارت را در کنار اصلاح قیمت خودرو مسیر درست سامان دهی بازار خودرو و غلبه بر رکود بازار خودرو دانسته و معتقدند که با واقعی سازی قیمت خودرو شرکتها نیز باید نسبت به تامین نیاز بازار و تعادل در عرضه و تقاضا تلاش کنند در غیر این صورت بازار خودرو مجددا دچار حاشیه قیمت خواهد شد.

در همین زمینه یک فعال بازار خودرو با اشاره به تاثیر بلاتکیفی قیمتی در تشدید رکود بازار خودرو عنوان کرد: متاسفانه این وضعیت هر روز حاشیه قیمت در بازار را بیشتر می کند در حالی که متقاضی چندانی در بازار وجود ندارد.

 



قاسمیان، با توجه به نامعلوم بودن سرانجام بازار خودرو تاکید می کند: مشکلات خودروسازان و افت صورت گرفته در تولید و به دنبال آن عرضه کم خودرو در بازار موجب حاشیه قیمت و اختلاف فاحش قیمت کارخانه و بازار شده است و متاسفانه دولت برای خروج از این وضعیت تصمیم گیری نمی کند.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه تنها راه خروج از وضعیت کنونی، افزایش قیمت نیست به خبرنگار پرشین خودرو گفت: باید همزمان با اصلاح و بروزرسانی قیمت ، نظارت بر بازار افزایش یابد زیرا هیچ اطمینانی به تثبت قیمت ها در صورت افزایش قیمت در بازار وجود ندارد.

غلامحسین قاسمیان با اشاره به اینکه تعادل در عرضه و تقاضا مهمترین بخش وضعیت کنونی بازار خودرو است، تاکید می کند: باید خودروسازان داخلی در کنار اصلاح قیمت ها، عرضه خودرو و کیفیت ها افزایش دهند وگرنه بازار واکنش درستی به آینده بازار نخواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر کنترل و نظارت بیشتر دولت و دستگاههای نظارتی بر تولید خودروسازان خاطرنشان کرد: انتظار می رود در صورت تصمیم گیری دولت و افزایش معقول قیمت ها، حاشیه قیمت در بازار خودرو از بین برود اما به طور قطع تثبیت این شرایط به تداوم تولید و عرضه خودروسازان در بازار بستگی دارد.

کد خبر 106235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha