کد خبر 106260
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
فضاپیمای ناسا به سیارک خطرناک « بنو » رسید

پرشین خودرو: بعد از دو سال و دو ماه سفر و طی کردن مسیری ۲ میلیارد کیلومتری فضاپیمای اکتشافی ناسا سرانجام به سیارک «بنو» رسید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر ، فضاپیمای بدون سرنشین OSIRIS-Rex در مداری در فاصله ۱۹ کیلومتری این سیارک در حال گردش به دور آن است و قصد دارد یک سال آینده را صرف بررسی و نقشه برداری از Bennu کند.

OSIRIS-Rex در شهریور ماه دو سال قبل به فضا پرتاب شده بود و اطلاعات دست اولی را از این سیاره که ۴۹۲ متر قطر دارد، جمع آوری خواهد کرد. OSIRIS-Rex برای جمع آوری اطلاعات دقیق تر تا ۷ کیلومتری سطح این سیاره هم پیشروی خواهد کرد.

 

فضاپیما

 


قرار است OSIRIS-Rex حدود ۶۰ گرم نمونه از این سیاره هم جمع آوری کند. نقشه برداری بنو برای پی بردن به شکل دقیق آن صورت می گیرد. سیارک مذکور جزء سیارک های نزدیک به کره زمین محسوب می شود و شناسایی ماهیت و نحوه شکل گیری آن به دانشمندان کمک خواهد کرد تا نحوه شکل گیری منظومه شمسی را بهتر درک کنند.

علاوه بر این، اطلاعات جمع آوری شده از سطح بنو نشان خواهد داد آیا سیارک یادشده حاوی مواد ارزشمندی برای انجام اکتشافات معدنی در آینده هست یا خیر. انتظار می رود OSIRIS-Rex نمونه های جمع آوری شده خود را تا شهریور ماه سال ۲۰۲۳ به زمین بازگرداند.

سیارک بنو جزء سیارک هایی است که خطر برخورد بالقوه آن به زمین هم وجود دارد و از این نظر سومین سیارک خطرناک در جهان برای کره زمین محسوب می شود. این اولین بار است که سیارکی با فراوانی کربن بسیار بالا با چنین دقتی مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر 106260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha