کد خبر 106277
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
تهیه نقشه راه توسعه فناوری اطلاعات در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اهمیت توسعه فناوری اطلاعات در بنادر به عنوان یک مبحث راهبردی در صنعت حمل و نقل دریایی کشور ، از ارائه نقشه راه و چشم‌انداز توسعه در زمینه هوشمند سازی و یکپارچه سازی اطلاعات با همفکری همه ذی‌نفعان بندری و دریایی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد راستاد در چهلمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی در کشور، برای توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و فناوری اطلاعات در بنادر تجاری، برنامه‌های دقیقی را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: نقشه راه و چشم‌انداز توسعه در زمینه هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی اطلاعات با همفکری همه ذی‌نفعان بندری و دریایی در آینده ای نزدیک ارایه می‌شود.

راستاد با اشاره به رشد ۴ درصدی حمل و نقل دریایی جهان در سال ۲۰۱۷ به استناد گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، گفت: رشد ۴ درصدی حمل و نقل دریایی در جهان به صورت تفکیکی، ۶/۴ دصد در بخش کانتینری و حدود ۴ درصد در بخش فله‌ای خشک اتفاق افتاده است که در مقایسه با ۵ سال قبل، میانگین رشد بالاتری محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اظهار نگرانی دبیرکل اتحادیه بنادر و لنگرگاه‌ها مبنی بر " تاثیر منفی جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین بر صنعت حمل و نقل دریایی جهان"، اظهار داشت: به رغم توافق اخیر این دوغول اقتصادی در اجلاس G۲۰، مکانیزم‌هایی چون " جهانی شدن "؛ " دیجیتالی شدن " و " تجارت الکترونیکی " در صنعت حمل و نقل دریایی می‌تواند تا حد زیادی جلوی تاثیر منفی رقابت تعرفه‌ای چین و آمریکا بر حمل و نقل دریایی را تعدیل کند.

 

بنادر

 


وی افزود: به نظر می‌رسد کشور به لحاظ توانمندی‌ها از حیث منابع انسانی و امکانات موجود این قابلیت را دارد که جایگاه‌اش را در حمل و نقل دریایی بهتر از گذشته ارتقا دهد و در این بستر، تهدیدات مختلف را تعدیل و مدیریت کند.

معاون وزیرراه و شهرسازی، ارتقای خدمات الکترونیکی در بنادر جهت ارائه تسهیلات ارتباطی به دریانوردان را یکی از دغدغه‌های جدی سازمان بنادر برشمرد و گفت: دریانوردان به خاطر توقف محدود در بنادر ناشی از رشد نرم تخلیه و بارگیری، به امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری برای ارتباط با خانواده های شان لازم دارند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی اعلام کرد: سازمان بنادر در نظر دارد بسته رفاهی مد نظر سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) را در تعدادی از بنادر بازرگانی کشور در دسترس دریانوردان خارجی قرار دهد.

کد خبر 106277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha