اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا تا سال 2020 می آید

پرشین خودرو: شرکت خودروسازی مزدا تا سال 2020 میلادی، قصد راه اندازی یک محصول تمام الکتریکی دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس امسال، شرکت خودروسازی مزدا نسخه جدید خودروی سدان "مزد 3" را معرفی کرد و این خودرو طبق عادت شرکت سازنده، از موتور کم مصرف "اسکای اکتیو X" سود می برد که نسبت به گذشته مصرف سوخت و آلایندگی آن بسیار کمتر شده است.

این موتور همچنان درون سوز بنزینی بوده و طرفداران ماشین های دوست دار محیط زیست به دنبال گزینه های پاک و کم هزینه تری هستند. به همین دلیل شرکت خودروسازی مزدا هم تن به خواسته مشتریان خود داده و تصمیم به راه اندازی یک خودروی تمام الکتریکی دارد.

به گزارش پرشین خودرو و به نقل خبرگزاری اینترنتی اتوکار، نخستین خودروی تمام الکتریکی مزدا تا سال 2020 میلادی رونمایی شده و برای عرضه در بازار راه اندازی خواهد شد.

اما این خودرو یک برند کاملا مستقل بوده و براساس هیچ یک از محصولات فعلی مزدا ساخته نخواهد شد و هنوز هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با مشخصات آن ارائه نشده است، اما رئیس طراحی مزدا می گوید که به دنبال یک خودروی الکتریکی کاملا دیجیتالی و آینده نگر نیستند و بجز سیستم محرک تمام الکتریکی همانند سایر محصولات مزدا خواهد بود.

مزدا در یک بیانیه مشترک با شرکت خودروسازی تویوتا و همچنین کمپانی "دنسو" که به عنوان یک تولید کننده و عرضه کننده بزرگ ژاپنی قطعات خودرو، کامیون ها و ماشین‌آلات سنگین شناخته می شود، از سال 2017 میلادی یک ساختار اولیه مشترک را برای توسعه و راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی به منظور سهولت در تولید اتومبیل، ماشین های شاسی بلند و همچنین کامیون های سبک وزن شروع کرده اند که اولین نتیجه آن برای شرکت خودروسازی مزدا در سال 2020 میلادی خواهد بود.

کد خبر 106372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha