آمار نگران کننده مرگ بر اثر حوادث ترافیکی

پرشین خودرو: سازمان جهانی بهداشت (WHO) با اعلام این که با ۱.۳۵ میلیون مرگ و میر سالیانه‌ی حوادث ترافیکی در سراسر جهان، هر ۲۴ ثانیه یک نفر به دلیل حوادث ترافیکی جان می بازد، خواستار اقدام جهانی برای مقابله با این مشکل شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آژانس سلامت سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرده آمار تلفات سالیانه حوادث ترافیکی تنها در سه سال اخیر، سالیانه حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته و حوادث ترافیکی را به عامل پیشروی مرگ و میر کودکان و جوانان پنج تا ۲۹ سال تبدیل کرده است.

تئودور آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت با بیان این که این مرگ و میرها هزینه ای غیر قابل قبول برای حمل و نقل است، اعلام کرد: هیچ بهانه ای برای فقدان اقدامات کافی وجود ندارد و راه حل های این مشکل اثبات شده است.

گزارش وضعیت جهانی این سازمان در مورد امنیت جاده ها بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۶ میلادی است و نشان می دهد که وضعیت در حال بدتر شدن است.

در گزارش قبلی این سازمان که بر اساس اطلاعات سال ۲۰۱۳ میلادی بود آمار مرگ و میر سالیانه حوادث ترافیکی ۱.۲۵ میلیون نفر برآورد شده بود.

اما به رغم افزایش کلی آمار مرگ و میر، نرخ مرگ و میر در مقایسه با تعداد رو به رشد افراد و خودروهای سراسر جهان در سال های اخیر ثابت مانده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت این نشان می دهد که تلاش های امنیت جاده ای موجود در برخی کشورها با درَآمدهای بالا و متوسط وضعیت را تسکین داده است. این امر به طور گسترده ای ناشی از قانون گذاری‌های بهتر در زمینه خطرات کلیدی از جمله سرعت های بالا، رانندگی به هنگام مصرف مشروبات الکلی و عدم استفاده از کمربندهای ایمنی، صندلی های کودک و کلاه های ایمنی است. همچنین زیرساخت های امن تر مانند پیاده روها و خطوط اختصاصی دوچرخه سواری و استانداردهای بهتر وسایل نقلیه نیز به این امر کمک کرده‌اند.

اما در حالی که بسیاری از کشورها در حال پیشروی در تلاش های خود برای بهبود این وضعیت هستند، بسیاری از کشورهای فقیرتر از این راه جا مانده اند.

گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد حتی یک کشور با درآمد پایین نیز کاهش کلی مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی را نداشته و خطر مرگ و میرهای ترافیکی در کشورهایی با درآمد پایین سه برابر بیشتر از کشورهایی با درآمد بالا باقی مانده است.

آفریقا با ۲۶.۶ مرگ سالیانه ترافیکی در هر ۱۰۰ هزار نفر بیشترین آمار مرگ و میرهای ترافیکی را به خود اختصاص داده است و در مقابل اروپا با ۹.۳ مرگ سالیانه ترافیکی در هر ۱۰۰ هزار نفر کمترین آمار را دارد.

این گزارش هم چنین به آسیب پذیرترین افراد در حوادث ترافیکی که به طوری ناامیدکننده نادیده گرفته می شوند اشاره کرده است و نشان می دهد بیش از نیمی از قربانیان حوادث ترافیکی را افراد پیاده یا دوچرخه و موتورسواران تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عابران پیاده و دوچرخه سواران ۲۶ درصد از تمام مرگ و میرهای ترافیکی را تشکیل می دهند. این آمار در آفریقا بالاتر بوده و شامل ۴۴ درصد از کل مرگ و میرهاست. موتورسواران و مسافران آن‌ها نیز ۲۸ درصد از تمام مرگ و میرهای ترافیکی را تشکیل می‌دهند. اما این آمار در جنوب شرقی آسیا به ۴۳ درصد می‌رسد.

کد خبر 106384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha