کد خبر 106393
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مرگ یک میلیون هندی با آلودگی هوا!

پرشین خودرو: سازمان سلامت لانست اعلام کرد: هوای بسیار آلوده و سمی هند در سال 2017 میلادی حدود یک میلیون و 240 هزار نفر را در این کشور به کام مرگ کشاند که این مقدار به معنی 12.5 درصد از آمار کل مرگ و میر در هند در سال گذشته است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، در این گزارش که توسط محققان و موسسه های مختلف هندی و بین المللی تهیه شده است، بیش از 51 درصد از افرادی که به دلیل آلودگی هوای هند جان خود را از دست داده اند، افراد زیر 70 سال هستند.
از آمار کل مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در هند، 670 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در فضای خارج و 480 هزار نفر به دلیل آلودگی خانگی ناشی از سوخت های جامد جان خود را از دست داده اند.
دهلی نو پایتخت هند در سال گذشته دارای بیشترین آلودگی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بوده است.
در این گزارش آمده است که در صورت وجود آب و هوای سالم، طول عمر افراد در هند می تواند تا 1.7 سال افزایش یابد.
دانشگاه شیکاگو در گزارش جداگانه خود که ماه گذشته منتشر شد، اعلام کرده بود که قرار گرفتن طولانی مدت در یک فضای آلوده می تواند طول عمر شهروندان هندی را تا 4 سال کاهش دهد.
کیفیت هوای شهر دهلی نو در روز گذشته در سطح 'بسیار ضعیف' قرار داشت. در دو ماه گذشته سطح آلودگی هوای دهلی نو بین 'شدید' و 'سمی' متغیر بوده است.
کارشناسان و تحلیل گران معتقدند که بی توجهی آشکار ساکنین شهر دهلی نو به آلودگی هوا که ممکن است ناشی از عدم اطلاع کافی، بی تفاوتی و فقر باشد به سیاست مداران بهانه خوبی برای توجیح شکست برنامه های مقابله با آلودگی در این شهر می دهد.
در اوایل سال جاری سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که 14 شهر بسیار آلوده جهان در هند وجود دارد.
در سال های اخیر ، آلودگی هوای دهلی نو پایتخت هند بسیار افزایش یافته است که این امر نارندرا مودی نخست وزیر این کشور را مجبور کرده تا به صورت مستقیم اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا را نظارت کند.
گازهای منتشر شده توسط خودرو ها در شهری که دارای حمل و نقل محدود است، آلودگی ناشی از ساخت و ساز و آلودگی تولید شده در نیروگاه های انرژی اطراف شهر دهلی نو از جمله منابع اصلی آلوده کننده در این شهر هستند. این آلودگی در فصل زمستان به دلیل آتش زدن غیر قانونی زمین های کشاورزی شدید تر می شود.
سال گذشته ارویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی که متعلق به یک حزب مخالف است، دهلی نو را به یک اتاق گاز تشبیه کرد.
پزشکان می گویند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری های قلبی و فشار خون می شود.
به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ 1.3 میلیون نفر در سال در این کشور می شود.
هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند، یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا ، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.
گرد وغبار،ترافیک، دود ناشی از سوخت های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، دهلی نو پایتخت هند را در ردیف آلوده ترین شهرهای جهان قرار داده است.
دولت دهلی نو در ماه نوامبر سال گذشته به دلیل آلودگی شدید هوا مجبور شد، بیش از 1800 مدرسه را در این شهر به مدت سه روز تعطیل کند.

کد خبر 106393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha