ترمزهای فورد موستانگ GT500 با چاپگر 3 بعدی ساخته می شود!

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی فورد مرکز چاپ 3 بعدی ترمزهای فورد موستانگ GT500 را راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در داخل مرکز پیشرفته 45 میلیون دلاری فورد در میشیگان ایالات متحده آمریکا، شرکت خودروسازی فورد با کمک گرفتن از فناوری های پیشرفته آینده، تخیل را به واقعیت تبدیل کرده است و با استفاده از این مرکز می تواند به پردازش بهتر کارخانه های خود در سراسر جهان کمک کرده، ساخت قطعات با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی را سرعت ببخشد و همچنین از واقعیت های افزوده، واقعیت مجازی و همچنین رباتیک برای سرعت بخشیدن به کار خود استفاده کند. گفتنی است که این مرکز نزدیک به 100 متخصص فناوری را در یکجا جمع کرده تا شرکت خودروسازی فورد یک گام از رقبای خود در زمینه فناوری های آینده جلوتر باشد.

 



شرکت خودروسازی فورد تصمیم دارد با استفاده از چاپگرهای 3 بعدی فلز در فرآیند تولید خود بهبود ایجاد کند و همچنین در عین حال برای شرکت خود صرفه جویی بیشتری داشته باشد. مرکز پیشرفته تولید فورد دارای 23 چاپگر سه بعدی خواهد بود و در حال حاضر این خودروساز آمریکایی با 10 شرکت تولید کننده چاپگرهای 3 بعدی فلز کار می‌کند که اولین محصول آن سیستم ترمز ساخته شده با استفاده از این تکنولوژی خواهد بود که بر روی فورد شلبی موستانگ GT500 استفاده شده و قرار است که در نمایشگاه بین المللی دیترویت 2019 به نمایش گذاشته شوند.

 



البته تمامی دستگاه و تکنولوژی پیشرفته فورد در این مرکز برای تولید سیستم های ترمز نخواهد بود، بلکه شرکت خودروسازی فورد قصد دارد از آن ها برای طراحی و شبیه سازی دیگر قطعات و قسمت های خطوط مونتاژ استفاده کند که با انجام این کار می توان به صرفه جویی بهتر و سرعت بیشتری در کار رسید.

در طول سال ها، فورد پیشرفت قابل توجهی در زمینه رباتیک و ربات های مشارکتی با بیش از 100 پخش در سراسر جهان و در 24 کارخانه مختلف داشته است. برخی از فرآیندهای تولید توسط دست می تواند یک ساعت زمان صرف کند، اما با استفاده از ربات های طراحی شده توسط کمپانی فورد می توان زمان و کارایی را به میزان بسیار خوبی بهبود بخشید. فورد معتقد است که در فرآیند تولید خودرو نیاز به هر دو عنصر "انسان" و "ربات" خواهد بود.

کد خبر 106448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha