«اس3» گزینه ای مناسب در سگمنت شلوغ کراس اوورهای بازار

پرشین خودرو: در بازار امروز خودروی کشور که بحث مصرف سوخت از اهمیت بالایی در میان مشتریان برخوردار شده است، می توان سگمنت کراس اوورها را جایگزین مناسبی برای خودروهای شاسی بلند بازار دانست همانطور که در بازار های جهانی نیز چنین است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در بازار ایران دو سه سالی می شود که سگمنت کراس اوورها شلوغ تر شده است و انتخاب های بیشتری در برندهای مختلف پیش روی مشتریان قرار گرفته است.

در میان برندهایی که در بازار کشور توانسته است برای خود نام و نشانی دست و پا کند، می توان به جک اس3 اشاره کرد که در سال 96 و در خلال برگزاری نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی و معرفی شد.

برند جک از برندهای مطرح چین در سطح جهان می باشد که در ایران نیز با خودروهایی که اصطلاحا بی آزار است، شناخته می شود.

 



جک اس3 برادر کوچکتر جک اس5 است که در ایران با پیشرانه 1.5 لیتری با توان 111 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متری عرضه شده است.هر چند پیشرانه این خودرو نسبت به جک اس5 ضعیف تر است اما وزن کمتر این خودرو و طراحی ارگونومیک آن، شتاب و توان نسبتا مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد که راضی کننده به نظر می رسد.

 



دربدنه جک اس3 از 46 درصد ورق‌های فولادی فوق مستحکم و یا همان تنش بالا (HIGH-INTENSITY STEEL) استفاده شده است که در کنار طیف گسترده‌ای از سامانه‌های ایمنی مانند ABS،EBD، ESP، BA و TCS که در این خودرو وجود دارد، می توان ادعا کرد که قابل رقابت با همتایان کره ای خود خواهد بود. خروجی بدنه محکم و ترکیب آن با سیستم های ایمنی در جک اس3 باعث شده است که این خودرو بتواند 5 ستاره ایمنی را از موسسه سی انکپ کسب کند.

جک اس3 که برای اولین بار در سال 2014 به بازار معرفی شد همانند دیگر محصولات این شرکت خودروساز، شباهت هایی به خودروهای هیوندای دارد که دلیل آن هم الهام گرفتن طراحان شرکت جک از محصولات روز شرکت هیوندای است.

هر چند در طراحی خارجی جک اس3 شباهت با خودروهای هیوندای غیر قابل کتمان کردن است، در طراحی کابین شاهد طراحی پویایی هستیم که با خطوط متقاطع و برجسته در کنار بیرون زدگی ها نمایی زیبا به کابین بخشیده است.متریال استفاده شده در کابین جک اس3 نسبت به سایر رقبا از کیفیت نسبتا بهتری برخوردار است.

 



بعد از کره ای ها با استفاده از آپشن های زیاد توانستند در بازار ایران سهم مناسبی را به خود اختصاص دهند، چینی ها نیز با بهره گیری از همین الگو توانستند طیف گسترده ای از مشتریان ایرانی را به خود جذب کنند.


به طور مثال از مهم‌ترین آپشن ها و امکانات جک اس3 می‌توان به مواردی مثل نمایشگر 7 اینچی لمسی، سیستم صوتی با 6 بلندگو با درگاه‌های USB و AUX، امکان ارتباط تلفن همراه از طریق بلوتوث، شارژر 12 ولت و سیستم ناوبری ماهواره‌ای اشاره کرد که در همهٔ مدل‌ها وجود دارند.

از جمله آپشن‌های ثابت این خودرو می‌توانیم به آینه‌های با تنظیم برقی به همراه راهنمای LED، فرمان برقی، چراغ‌های اتوماتیک جلو، روشنایی روز (DAYLIGHT) با LED، کامپیوتر سفری، قابلیت مات شدن آینه وسط به ‌صورت دستی، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، تهویه مطبوع اتوماتیک، یخ‌زدای شیشه عقب، رینگ‌های 16 اینچی، چهار شیشهٔ برقی و چند مورد دیگر اشاره کنیم.

از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو نیز می‌توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، تکنولوژی جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در شیب HSA، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BA، توزیع متعادل الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS و ترمزهای جلو عقب دیسکی اشاره کرد. همچنین این خودرو از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی بهره می‌برد که در بسیاری از رقبای اصلی این خودرو خبری از آن نیست.

در مجموع و با توجه به قابلیت های فنی، امکانات و تجهیزات فنی جک اس3 که به بخشی از آنها در این نوشته اشاره کردیم، می توان گفت که جک اس3 در میان رقبای خود در بازار کشور از ارزش خرید بالایی برخوردار است.
 

کد خبر 106449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha