برنامه ساماندهی بازار خودرو آماده می شود

پرشین خودرو: وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت: در حال آماده سازی برنامه ساماندهی خودرو هستیم که توسعه کیفی و قطعه سازی و .. را به دنبال دارد، صنعت خودرو صنعت مادر است اما مشکلاتی اساسی دارد و باید برنامه بدهیم.

به گزارش پرشین خودرو، رضا رحمانی که در سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی، در محل استانداری با صاحبان صنایع گفتگو می کرد، شهرک فناوری خودرو تبریز را تنها شهرک فعال فناوری در زمینه خودرو اعلام کرد و افزود: این استان یکی از قطب های خودرو نیز هست و سالهای قبل 87 درصد قطعات خودرو در این استان تولید می شد و با وجود خطوط مونتاژ در این استان و ایجاد خوشه خودرو و قطعه سازی توسعه یافته یکی از قطب های خودرو در کشور به شمارمی رود البته در دوره قبل اقداماتی شروع شده و پیگیری خواهیم کرد تا کشور از این ظرفیت بیشتر استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در حال آماده سازی برنامه ساماندهی خودرو هستیم که توسعه کیفی و قطعه سازی و .. را به دنبال دارد، صنعت خودرو صنعت مادر است اما مشکلاتی اساسی دارد و باید برنامه بدهیم.

 



وی با اشاره به اینکه ارز حاصل از صادرات درچرخه تولید کشور صرف می شود، یادآور شد: از بین 8 هزار نفر صادر کننده در کشور 6 هزار نفر در 8 ماهه اول سال کمتر از یک میلیون دلار صادرات داشتند و خواسته خودشان این بود که ارزشان رادر نیما ارایه نکنند.

رحمانی ادامه داد: دولت برای صادر کنندگان بیش از یک میلیون دلار هم تسهیلاتی قایل شده اما باید یادآور شوم که بخشی از تامین نیازهای صنعت کشور از همین محل است و با اینکه دولت در کالاهای اساسی از محل منابع خودش منابعی را اختصاص می دهد اما ارز نیمایی باید در چرخه تولید صرف شود و سیاست کلی دولت است و اگر در بخش هایی نیاز به اصلاح دارد آن بخشها باید پیگیری و اصلاح شود.

کد خبر 106482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha