کد خبر 106499
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۳
تاثیر سفرهای فضایی بر ایمنی بدن

پرشین خودرو: در حالی که پیش از این نگرانی هایی در مورد اختلال در سیستم ایمنی بدن به علت سفرهای فضایی طولانی وجود داشت، بررسی های جدید این نگرانی را برطرف کرده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، در حالی که پیش از این نگرانی هایی در مورد اختلال در سیستم ایمنی بدن به علت سفرهای فضایی طولانی وجود داشت، بررسی های جدید این نگرانی را برطرف کرده است.

انجام آزمایش های جدید بر روی نمونه های خون خدمه برخی فضاپیماها و افرادی که حدود شش ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی به سر برده اند ثابت می کند، مشکل خاصی در سیستم امینی بدن آنها به وجود نیامده است.

مساله اصلی این است که ایمنی سلول بی در بدن این افراد تغییری نکرده است. این سلول وظیفه تولید آنتی بادی را در بدن برای مقابله با عفونت ها بر عهده دارد.

پیش از این تصور می شد سفرهای فضایی تاثیرات منفی بر سیستم ایمنی بدن دارند و آن را کاهش می دهند. نتایج این بررسی تصمیم گیری در مورد سفرهای فضایی طولانی مدت را برای سازمان های دست اندرکار ساده تر می کند و از جمله برنامه ریزی برای سفر به مریخ را با سهولت بیشتری ممکن می کند.

«جان کمبل» از دانشگاه بث که در این بررسی مشارکت داشته می گوید این اولین تحقیق جامع در مورد اثرات حضور طولانی مدت در فضاست که خوشبختانه نتایج خوبی را هم به همراه داشته است.

کد خبر 106499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha