آدرس اشتباه در تعیین قیمت های جدید خودرو

پرشین خودرو: صنعت خودرو کشور در این روزها با مسائل و مشکلات زیادی دست به گریبان است که برطرف کردن آن نیازمند عزم همگانی مسئولان است البته به شرطی که با آدرس درست پیش برویم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت خودروی ایران از ابتدای تاسیس تا به امروز شاهد مشکلات بسیاری بوده است که بخش عمده ای از این مشکلات و مصائب ریشه در تصمیمات ناصحیح گذشته دارد. هر چند وجود مشکلات در صنعت خودروسازی و صنایع وابسته چیز جدیدی نیست اما با اطمینان می توان گفت که چالش هایی که امروز، این صنعت مادر با آن دست به گریبان است توان نابود کردن خودروسازی کشور را خواهد داشت.

چالش هایی که با تحریم های یک جانبه دولت آمریکا موجب شده است تا بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت و بازار خودرو هشدارهایی مبنی بر در حال احتضار بودن صنعت خودرو سر دهند.

بزگترین مشکلی که این صنعت در این روزها با آن مواجه شده است بحث قیمت گذاری و تعیین و اعلام قیمت های جدید خودرو است که باعث ایجاد فشار بر وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است.

در میان بحث هایی که مربوط به قیمت گذاری خودرو و تعیین قیمت های جدید در رسانه ها مطرح می شود، نکته ای که بیش از همه به چشم می آید هجمه به وزارت صنعت در خصوص قیمت گذاری خودرو است در حالی که متولی اصلی تعیین قیمت های جدید خودرو، سازمان حمایت است که باید با استفاده از نظر کارشناسان و در نظر داشتن منافع مصرف کنندگان و خودروسازان اقدام به قیمت گذاری جدید خودرو کند.

 



در باب نیاز مبرم صنعت خودرو به اعلام قیمت های جدید با توجه به شرایط خاص کشور و افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده در صنعت خودرو به دلیل رشد بی رویه نرخ ارز، کارشناسان بسیاری به ایراد نظرات خود پرداخته اند و از الزام اعلام قیمت های جدید خودرو برای ساماندهی وضعیت خودروسازان و بازار خودرو مقالات بسیاری منتشر شده است که بحث در خصوص آن در این مبحث نمی گنجد.

اما نکته ای مهم که در میان این بحث های کارشناسی و رسانه ای به چشم می آید، آدرس غلط برخی از کارشناسان در خصوص اصلاح قیمت خودرو است. جای تعجب است که چرا برخی از صاحب نظران به جای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که متولی اصلی بحث قیمت گذاری خودرو شده است، توپ را به زمین وزارت صنعت، معدن و تجارت می اندازند.

آقایان صاحب نظر؛ برای رفع مشکلات صنعت خودرو نیاز به آدرس صحیح برای حل چالش هایی داریم که موجودیت این صنعت را هدف قرار داده است، پس با آدرس های غلط روال کار را از مسیر صحیح خارج نکنید.

کد خبر 106557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha