رونمایی از موشک جنگنده که هدف را در 100 کیلومتری شکار می کند

پرشین خودرو: جنگنده های اروپایی آر ای اف تایفون، برای اولین بار برای اجرای یک ماموریت اطلاعاتی به پرواز درآمدند. این هواپیماها مجهز به تازه ترین موشک های هوا به هوای متئور هستند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، جنگنده های اروپایی آر ای اف تایفون، برای اولین بار برای اجرای یک ماموریت اطلاعاتی به پرواز درآمدند. این هواپیماها مجهز به تازه ترین موشک های هوا به هوای متئور هستند.

هواپیماهای مذکور می توانند با سرعت 4775 کیلومتر در ساعت پرواز کنند.

هواپیماهای مافوق صوت مذکور از پایگاه Lossiemouth در اسکاتلند به پرواز درآمدند و برای انجام یک ماموریت گشت زنی و جاسوسی محرمانه که جزئیات آن اعلام نشده به کار گرفته شدند.

در پایگاه یادشده 8 تا 12 هواپیما از این نوع وجود داشته اند که مشخص نیست، چه تعداد از آنها مورد استفاده قرار گرفته اند. قابلیت گشت زنی و جاسوسی بدون نگرانی از شناسایی شدن مهم ترین ویژگی هواپیماهای یادشده است. پیش از این از هواپیماهای مذکور برای جاسوسی و کنترل بمب افکن های روسی استفاده شده بود.

 

موشک




تولید موشک های قدرتمند متئور این هواپیماها با همکاری انگلیس، فرانسه و سوئد انجام شده و ساخت هر یک از آنها 2.5 میلیون دلار هزینه در بر داشته است. نمونه اولیه این موشک ها بر روی هواپیماهای اف – 35 هم مورد استفاده قرار گرفته بودند.

وزن هر یک از این موشک ها 190 کیلوگرم و طول آنها 3.7 متر است. آنها می توانند به مدت 4 ساعت با سرعت صوت پرواز کرده و به هدف برسند. سیستم هدایت داخلی با امکان ارسال گزارش به مرکز فرماندهی، قدرت انفجار و دقت بالا از جمله دیگر ویژگی های این موشک هاست.

کد خبر 106618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha