آسیب های سیاسی شدن قیمت گذاری خودرو به قطعه سازان رسید

پرشین خودرو: تمام آسیب های سیاسی شدن قیمت گذاری خودرو به سمت بنگاه های قطعه سازی باز گشته و بدون شک در آینده این جریان آثار سویی را بر این صنعت بر جای خواهد گذاشت.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: هر روز که می گذرد اوضاع قطعه سازان بسیار بد و نگران کننده تر می شود و با وجود اینکه واحدهای قطعه سازی تمام توان شان را برای جلوگیری از تعطیلی شرکتها بکار گرفتند اما متاسفانه در هفته اخیر تعدیل زیادی در این شرکتها صورت گرفته و در صورت ادامه این شرایط تا پایان ماه تغییرات و بیکاری نیروهای شاغل در واحدهای قطعه سازی بیشتر خواهد شد.

احمدرضا رعنایی با توجه به تبعات منفی تعلل در تصمیم گیری ها بر جریان تولید در کشور، اضافه کرد: افزایش مطالبات و عدم پرداخت آن از سوی خودروسازان و تشدید بحران نقدینگی ،مشکلات زیادی در تامین مواد اولیه ، پرداخت حقوق کارکنان و سایر هزینه واحدهای قطعه سازی ایجاد کرده و کارد را به استخوان قطعه سازان رسانده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه تمامی آسیب ها و مضررات سیاسی شدن قیمت گذاری خودرو به سمت بنگاههای قطعه سازی باز گشته و بدون شک در آینده آثار سویی را بر جای خواهد گذاشت.

رعنایی با اشاره به وعده دستگاههای مسئول نسبت به اعلام نتیجه قطعی آخرین تصمیمات در خصوص قیمت خودرو در روزهای آتی ، گفت : شرایط زمانی برای قطعه سازان تغییر خواهد کرد که 20 هزار میلیارد تومان بدهی خودروسازان به قطعه سازان تعیین تکلیف و پرداخت شود و الا با افزایش قیمت خودرو هیچ تغییر خاصی در اوضاع فعلی قطعه سازان رخ نخواهد داد.

وی تاکید کرد : قطعه سازان زمانی از بحران خارج و به بهبود نزدیک می شوند که مطالبات این صنعت که به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده به سرعت پرداخت شود تا خونی در رگ های قطعه سازان جاری و از بحران ایجاد شده عبور کنند.

 

سیاسی شدن قیمت گذاری خودرو


این فعال در صنعت قطعه سازی همچنین به درخواست اخیر دو شرکت خودروساز در خصوص تزریق 30 هزار میلیارد تومان به این شرکتها و تاثیر آن بر اوضاع قطعه سازان پرداخت و خاطرنشان کرد : در صورتی تحقق خواست خودروسازان در وضعیت قطعه سازان تاثیر خواهد گذاشت که حداقل 20 هزار میلیارد تومان از این رقم به قطعه سازان پرداخت شود .

رعنایی در ادامه با اشاره تامین 80 درصد از نیاز صنعت خودرو توسط قطعه سازان داخلی ، افزود : بر همین اساس باید حداقل 80 درصد از هر میزان از حمایت های مالی دولت به قطعه سازان تزریق شود تا بدهی شرکتها تسویه و قطعه سازان امکان تولید و تامین قطعات را داشته و خودروساز نیز به تیراژ تجاری و قابل قبول و بهره وری دست یابد .

وی همچنین با توجه به پیشنهاد فراکسیون حمایت از قطعه سازان در خصوص تخصیص 60 درصد از افزایش قیمت خودرو به قطعه سازان گفت : افزایش قیمت خودرو برای تولیدات آتی قطعه سازان و پیش فروش های بعدی شرکتها تاثیر خواهد داشت و با عملی شدن این پیشنهاد و بر اساس قیمت روز بخشی از سرمایه در گردش قطعات تولیدی خودروهای آتی تامین می شود ینابراین با موافقت دولت با افزایش قیمت خودرو در مطالبات یک ساله قطعه سازان که بیش از 20 هزار میلیارد تومان است تغییری ایجاد نخواهد شد.

کد خبر 106645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha