پیشنهادی برای تبدیل سهمیه بنزین به پول نقد

پرشین خودرو: ما باید برای 80 میلیون نفر، سهمیه تعیین کنیم و این سهمیه الزاماً سهمیه بنزین نیست، بلکه به‌ نوعی اعتباری است که در کارت اعتباری قرار می‌گیرد و چنانچه خانوار خودرو داشتند، از بنزین استفاده می‌کنند و اگر خودرو نداشتند، از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند.

به گزارش پرشین خودرو، علی کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب در خصوص دلایل دولت برای حذف کارت سوخت اظهار داشت: اول اینکه اعلام شد سامانه هوشمند سوخت سالانه 20 میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و برای حذف این هزینه، تصمیم به کنار گذاشتن کارت سوخت کردند؛ نکته دوم اینکه سامانه موجود و دونرخی بودن موجب فساد می‌شود، در حالی که خاصیت‌های کارت سوخت بیشتر از هزینه‌هایی بود که دولت به آن اشاره کرد.

وی افزود: ما باید برای مردم کشور سهمیه تعیین کنیم نه برای خودرو، چون در کل کشور 18 میلیون خودرو داریم و 60 درصد مردم خودرو ندارند و از منافع حاصله بی‌نصیب هستند.

 

سهمیه بنزین

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "مدلی برای حذف یارانه بنزین و افزایش قیمت مدنظر ما است"، گفت: این مدل این است که برای آحاد جامعه یعنی جمعیت 80 میلیون نفری ایران، سهمیه تعیین کنیم و این سهمیه الزاماً سهمیه بنزین نیست، بلکه به‌نوعی اعتباری است که در کارت اعتباری قرار می‌گیرد و چنانچه خانوار خودرو داشتند، از بنزین استفاده می‌کنند و اگر خودرو نداشتند، از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند.


وی ادامه داد: افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه می‌تواند تورم‌زا باشد و برای جلوگیری از این مشکل می‌توانیم مدتی را مشخص کنیم مثلاً یک ماه که این پول قابل برداشت نقدی نباشد و بعد از مدت مشخص، مانده اعتبار را می‌توانند به‌صورت نقد استفاده کنند.

کد خبر 106649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    0 0
    این کار منطق اقتصادی ندارد روزی که بنزین ۱۰۰۰ تومان شد برابر قیمت فوب خلیج فارس بود اگر دولت بالا بردن قیمت را به تدریج بالا می برد حالا نمی خواست تزهای غیر اقتصادی بده اون موقع بخاطر رای مردم چنین کاری را نکرد این کار مطلقن غیر اقتصادی است و تنها افزایش تدریجی هنوز هم بهترین راه است