نرخ میانگین هر دلار برای خودروسازان، 9 هزار تومان شده است

پرشین خودرو: تغییر و تحولات قیمتی در بازار خودرو در سال گذشته با نرخ میانگین هر دلار 3 هزار و 860 تومان بوده که این رقم در سال جاری به حدود 9 هزار تومان در سامانه ارزی نیما افزایش یافته است.

به گزارش پرشین خودرو، عباس تابش معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با بیان این مطلب گفت: افزایش نرخ میانگین دلار برای خودروسازان، بطور قطع در بهای تمام شده خودرو تاثیر گذار است.

وی که در خصوص قیمت گذاری خودرو سخن می گفت، اظهار داشت: سازمان حمایت فقط براساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و اسناد و مدارک مثبته و با در نظر گرفتن سهم مواد، دستمزد، سربار، انرژی و ... قیمت های ارائه شده از سوی قطعه سازان و موارد اثر گذار دیگر، قیمت‌ها را محاسبه و تعیین می‌کند و در ادامه کارگروه تنظیم بازار براساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده‌سازی قیمت‌های جدید، تصمیم خواهد گرفت.

تابش یادآور شد: براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، تنها مرجع کارشناسی و تخصصی قیمت گذاری کالا و خدمات در کشور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: براساس شاخص تمرکز، قیمت گذاری خودرو به طیف خاصی از خودروهای پر تیراژ مربوط بوده است. بر همین اساس پس از انجام جلسات با خودروسازان و قطعه سازان داخلی، و انجام کار کارشناسی در سازمان حمایت، بر اساس اسناد و مدارک مثبته قیمت تمام شده برآورد و تعیین شد.

به گفته وی در مورد خودروهای کم تیراژ هم ضمن لزوم رعایت ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولیدی، اختیار قیمت گذاری با خودروسازی است.

تابش گفت: طبق قوانین و ضوابط ابلاغی، تحویل فوری به تحویل تا 30 روز کاری اطلاق می شود. فروش فوری به خودروهایی که تعهدات معوق دارند تعمیم نمی گردد و در صورت بروز هرگونه تخلف، مراتب قابل پیگیری قانونی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پیش فروش خودرو توسط نمایندگی های خودرو را منوط به اخذ مجوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و تصریح کرد: بررسی قیمت های این خودروها نیز تا قبل از تحویل خودرو به خریداران در سازمان حمایت انجام می شود و در صورت مغایرت ضمن برخورد با شرکت خودروسازی، موظف خواهند شد مبالغ احتمالی اضافه دریافت شده را به خریداران عودت کند.

وی در پایان تاکید کرد: به همان نسبت که حقوق تولید کنندگان برای این سازمان حائز اهمیت است، حقوق مردم و مصرف کنندگان نیز مدنظر می باشد و عزم سازمان حمایت بر این است تا در تصمیمات خود این مهم را لحاظ کند.

کد خبر 106709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha