کد خبر 106714
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
تحولات جدید در خط تولید فولکس واگن

پرشین خودرو: فولکس واگن اعلام کرده است که می‌خواهد تولید مدل‌های کم فروش را کاهش داده و بجای آن تا سال ۲۰۲۵ میلادی تولید خودروهای الکتریکی را افزایش دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بزرگترین خودروساز در اروپا به شمار می‌رود و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، حالا تصمیم گرفته است در ساختار خط تولید و فعالیت و عملکرد خود تغییر و تحولات جدیدی را ایجاد کرده و به نوعی برنامه‌های خود را برای دستیابی به فروش و سوددهی بیشتر سازمان‌دهی کند.

در همین راستا فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی تمرکز خود را بیشتر بر روی توسعه و افزایش ظرفیت خط تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بگذارد و در عوض مدل‌های کم تقاضا و کم فروش‌تر را کاهش دهد تا بدین ترتیب بازدهی خود را بالا برده و سهم بیشتری از بازارهای جهانی خودرو را از آن خود کند.

فولکس واگن با اینکه در بیانیه مطبوعاتی خود از این تصمیم اطلاع‌رسانی کرده، اما هنوز جزئیات دیگری را مبنی بر اینکه دقیقا چه مدل هایی از خط تولید این خودروساز آلمانی حذف خواهند شد، منتشر نکرده است.

رالف براندشتاتر، مدیر ارشد عملیات فولکس‌واگن در این خصوص خاطرنشان کرد: ما باید ساختار فعالیت و عملکرد شرکت خود را با سرعت و دقت بیشتری تغییر دهیم چراکه تمرکز بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان این روزها به سرعت درحال تغییر به سمت و سوی خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست همچون وسائل نقلیه برقی و الکتریکی و همچنین فناوری های خودران است و در صورتی که ما اندکی تعلل کنیم، ممکن است برای همیشه سهم خود را از بازارهای جهانی خودرو از دست داده و از رقیبان خود عقب بمانیم.

 

آلمان

 


این شرکت پیشتر نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی حدود حدود ۲۰ مدل خودروی برقی و الکتریکی به بازار عرضه کند و قصد دارد در زمینه توسعه خط تولید آنها سرمایه گذاری کلانی کند.

در حقیقت این خودروساز برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و تغییر و تحولات لازم به بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که پیش‌بینی می‌شود ۱۰.۲ میلیارد دلار آن تنها برای توسعه خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های مربوط به آن است.

به نظر می‌رسد شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیش‌ترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، می‌خواهد رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت (diesel Gate) خود را جبران کرده و به توسعه فناوری‌های نوینی همچون خودروهای خودران و هم‌چنین وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست نظیر خودروهای برقی و الکتریکی بپردازد و بدین ترتیب چهره آلوده و تخریب نام خود را در جهان از بین ببرد.

ا توجه به گسترش روزافزون خودروهای برقی که بعنوان وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند، شرکت‌های خودروسازی بسیاری تصمیم گرفته‌اند که در چندسال اخیر به تولید و توسعه خودروهای برقی روی آورند تا بدین ترتیب نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین داشته و رضایت و توجه خیل عظیمی از مشتریان خودرو را نیز به سمت و سوی خود جلب کنند.

کد خبر 106714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha