مرگ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در حوادث رانندگی زمستان ۹۶

پرشین خودرو: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از مرگ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در حوادث ترافیکی زمستان سال گذشته خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سال ۹۷ که در پیست آبعلی تهران برگزار شد، گفت: طرح زمستانی پلیس تا ۲۲ اسفند ماه ادامه‌ خواهد داشت و علاوه بر جاده‌های برف‌گیر، در سراسر کشور نیز ماموران ما مستقر خواهند شد.


وی با بیان این که از مدت‌ها قبل برای برگزاری این طرح جلسات تشکیل شده است و هماهنگی‌های لازم نیز میان دستگاه‌ها انجام شده است، گفت‌: پایگاه‌های پلیس تقویت شده‌اند و امیدواریم با همکاری دیگر دستگاه‌ها شرایطی برای مسافران فراهم شود تا شاهد حوادث کمتری برای آنان باشیم.

مهری با اشاره به این که بیش از ۵۰۰ گردنه در کشور داریم، گفت‌: از این تعداد بالغ بر ۱۰۰ گردنه برفگیر هستند که پلیس توجه ویژه‌ای به این گردنه‌ها دارد.

 

تصادفات

 


وی با بیان این که شرایط رانندگی در فصل زمستان و به خصوص به هنگام بارش برف و باران با دیگر فصول سال متفاوت است، افزود: در همین راستا نیز لازم است رانندگان تجهیزات مربوط به رانندگی در زمستان را به همراه داشته باشند. قطعا زنجیر چرخ به همراه داشته و قبل از سفر، وضعیت جاده‌ها را استعلام کنند.

رییس پلیس راهور ناجا از مرگ ۳ هزار و ۴۰۴ نفر در زمستان سال گذشته خبر داد و در این باره گفت‌: بالغ بر ۷۰ درصد از این افراد در جاده‌های برون شهری جان باخته‌اند که این امر نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به جاده‌ها داشته باشیم.

مهری در ادامه‌ به دلایل وقوع تصادفات در طرح زمستانی سال گذشته پرداخت و گفت‌: ۷۶ درصد از تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی رخ داده است و ۳۷ درصد از تصادفات نیز منجر به واژگونی شده است. این یعنی هیچ خودروی دیگری در حادثه وجود نداشته است.

کد خبر 106715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha