پرواز آزمایشی هواگرد توریستی « وی‌اس‌اس‌یونیتی » به مرز فضا

پرشین خودرو: هواگرد توریستی «وی‌اس‌اس‌یونیتی» امروز پرواز آزمایشی خود را به مرز فضا انجام خواهد داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از فارس، شرکت «ویرجین گلکتیک» در حال آماده‌سازی پرواز آزمایشی هواگرد «وی‌اس‌اس‌یونیتی» است. این شرکت امیدوار است که این پرواز سریع‌تر و فراتر از پرواز قبلی به سمت مرز فضا انجام شود.

براساس گزارش «خبرگزاری فرانسه»، این شرکت آمریکایی که توسط «ریچارد برانسون» سرمایه‌دار بریتانیایی اداره می‌شود، قصد دارد تا نخستین مسافران خود را برای یک سفر کوتاه به فضای میکروگرانش (شرایطی مانند بی‌وزنی و گرانش صفر) بفرستد.

طبق اعلام این شرکت، اگر آب و هوا اجازه دهد، چهارمین پرواز آزمایشی این شرکت توسط هواگرد «وی‌اس‌اس یونیتی» امروز و از پایگاه فضایی «موهاوی» در کالیفرنیا انجام می‌شود.

 

فضا

 


این هواگرد از زمین پرتاب نمی‌شود بلکه توسط یک هواپیما تا ارتفاع 15 کیلومتری از سطح زمین حمل و از آنجا به فضا پرتاب خواهد شد. سپس دو خلبان آن موتورهای این هواگرد را روشن کرده و به سوی مرز فضا و ارتفاع 100 کیلومتری از سطح زمین پیش می‌روند. سرعت این هواگرد به حدود 1.530 مایل در ساعت می‌رسد.

طبق این گزارش، تاکنون بیش از 600 نفر بلیت سفر توریستی به فضا را به قیمت 250 هزار دلار پیش خرید کرده‌اند. این پرواز توریستی به فضا در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری زمین خواهد بود و ارتفاع به اندازه‌ای است که مسافران می‌توانند برای لحظاتی بی وزنی ناشی از نبود جاذبه را تجربه کنند و همچنین در تاریکی فضا، کره زمین را از دور مشاهده کنند.

گفتنی است؛ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۱۴، فضاپیمای توریستی «وی‌اس‌اس اینترپرایس» متعلق به این شرکت پس از رها شدن از هواپیمای حامل جت شوالیه سفید، در ارتفاع ۱۵۰۰ متری منفجر شد و در بیابان موهاووی ایالت کالیفرنیا سقوط کرد. در این حادثه کمک خلبان فضاپیما جان خود را از دست داد و خلبان نیز به شدت زخمی شد.

کد خبر 106716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha