احتمال افزایش دوباره تلفات حوادث رانندگی

پرشین خودرو: جانشین فرمانده ناجا از عواملی که سبب توقف روند کاهشی آمار حوادث رانندگی شد، انتقاد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، سردار ایوب سلیمانی در رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۷ که صبح امروز (پنجشنبه) در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۸۵ تا سال گذشته پلیس موفق شد تا با تمام توان خود تلفات حوادث رانندگی را کاهش دهد؛ به طوری که آمار این تلفات از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسید که این آمار کاهشی ۴۵ درصدی در تعداد جان باختگان را نشان می‌دهد.


سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: این کاهش تلفات در حالی رخ داده است که تعدا خودروها و همچنین تعداد رانندگان و راه‌های ما افزایش داشته است و مجموعه جاده‌ها و خودروها چیزی حدود دو برابر شده است.

جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دلایل توقف روند کاهشی آمار حوادث رانندگی، گفت‌: متاسفانه به دلیل عدم توسعه الزامات مورد نیاز در جاده‌ها، مباحثی مانند عدم هماهنگی سازمان‌ها و کیفیت خودروها روند کاهشی آمار حوادث رانندگی متوقف شد و ما نگران هستیم که اگر اقدامی جدی و اساسی صورت نگیرد، دوباره شاهد افزایش تعداد تلفات حوادث رانندگی باشیم.

 

تصادف

 


وی در ادامه‌ با اشاره به برنامه ششم توسعه، اضافه کرد: بر اساس این برنامه دولت موظف شده است تا تلفات جاده‌ای را ۳۰ درصد کاهش دهد و این امر مورد تاکید تمامی مسئولان و مقامات کشور نیز قرار دارد و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست که در طول سفر خساراتی به شهروندان وارد شود.

جانشین فرمانده ناجا همچنین گفت‌: طبق پیش‌بینی‌ها امسال زمستان سختی برای تردد در جاده‌ها پیش رو خواهیم داشت. بنابراین باید بیش از پیش از ظرفیت ها و توان‌مان استفاده کنیم. خوشبختانه بالغ بر ۵۶ هزار تیم از سوی دستگاه‌های مختلف در طرح زمستانی امسال فعالیت می‌کنند و من امیدوارم که در مجموع اقدامات برای کاهش خطرات و حوادث باشد.

سلیمانی در پایان صحبت‌های خود به نقش شهروندان در کاهش تصادفات اشاره کرد و گفت‌: شهروندان باید به حقوق و وظایف خود آشنا باشند تا بتوان آمار حوادث را کاهش داد.

کد خبر 106720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha