کد خبر 106737
۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

پرشین خودرو: در هفته سوم آذر ماه گروه خودرویی همانند یک ماهه گذشته در گیر و دار تعیین قیمت بود تا جایی که پیش فروش ایران خودرو در اواسط هفته موجب رشد قیمت سهم‌ها شد، ولی این روند تداوم چندانی نداشت و سیر کاهش نرخ به سهام این گروه بازگشت و به گفته کارشناسان بازار سرمایه تا قطعی نشدن تکلیف قیمت گذاری نوسان در ارزش سهام این گروه ادامه می‌یابد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از میزان، گروه خودرویی در سومین هفته آذر ماه همانند چند ماه اخیر با بلاتکلیفی در قیمت‌گذاری محصولات خود روبرو بود تا جایی که خبر پیش فروش در گروه ایران خودرو در اواسط هفته منجر به رشد ارزش سهام در این گروه شد ولی این روند دوام چندانی نداشت و در روزهای پایانی هفته شاهد کاهش قیمت مجدد سهام در این گروه بودیم.

به علاوه این روند در حالی طی شد که معاملات در هفته‌های پیشرو نیز در این گروه با بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت.

روند معامله ۵ گروه سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو به شرح زیر است:

*سایپا (خساپا)

سهام گروه سایپا در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۹۳۱ سهم در انتهای هفته گذشته به ۷ هزار و ۵۶۳ سهم رشد کرد و حجم از ۲۲ میلیون و ۴۲۸ سهم با افزایش به ۱۲۲ میلیون و ۴۷۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با رشد ۴.۹۶ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته ادامه و به روند صعودی ۰.۷۶ درصدی رسید.



سایپا

 

*ایران خودرو (خودرو)

سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت یک هزار و ۹۲۲ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۶۴۱ سهم رشد کرد و حجم از ۴۹ میلیون و ۲۰۱ سهم با کاهش به ۱۶ میلیون ۲۲۱ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۵ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۰.۲۵ درصدی رسید.

 

ایران خودرو

 

*زامیاد (خزامیا)

سهام گروه زامیاد در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۳۱۰ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۹۶۳ رشد کرد و حجم از ۴ میلیون و ۹۸۴ سهم با روند صعودی به ۳۶ میلیون و ۲۹۹ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۹۹ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۰.۰۹ درصدی رسید.
 

 

زامیاد

 


*سایپا دیزل (خودروکاوه)

سهام گروه سایپا دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.


خودرو

 

*پارس خودرو (خودروپارس)

سهام گروه پارس خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت ۲ هزار و ۹۰۸ سهم در ابتدای هفته به یک هزار و ۲۳۲ سهم کاهش یافت و حجم از ۷۶ میلیون و ۸۳۹ سهم با اُفت به ۳۵ میلیون و ۵۳۴ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۹۳ درصدی روبرو شد که این روند در پایان هفته متوقف و به اُفت ۰.۵۱ درصدی رسید.
 

سایپا

 


*گروه بهمن (بهمن)

سهام گروه بهمن در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و از ۲ هزار و ۵۰۷ سهم در ابتدای هفته به ۸۳۳ سهم در پایان هفته کاهش یافت و حجم از ۴۸ میلیون و ۷۵۲ با کاهش به ۱۵ میلیون و ۱۸۸ سهم رسید.

در ابتدای هفته این سهم با روند صعودی ۴.۸۶ درصدی روبرو شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش ۱.۱۷ درصدی رسید.



جدول

 

*ایران خودرو دیزل (خاور)

سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت.

جدول
 

 

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه خودرویی این هفته درگیر موضوع تعیین قیمت و قیمت فروش بود؛ با توجه به اینکه بخش عمده ای از بازار فعلا در انتظار بلاتکلیفی قیمت است و زمانیکه این خودرو در میانه هفته شروع به پیش فروش ارزش سهم های این گروه به نسبت رشد کرد و سپس با تحلیل هایی مطرح شده در خصوص قیمت و پیش فروش رخ داد قیمت های روبه کاهش گذاشت.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت دلار در گروه خودرویی شاهد نوسان کمتری نسبت به روزها و هفته های گذشته بودیم و در مجموع روند معاملات گروه خودرویی در حاشیه و با بلاتکلیفی ادامه می یابد.

گزارش حاکی از معامله گروه‌های سایپا، پارس خودرو، زامیاد، گروه بهمن، ایران خودرو با توجه به نوسان منفی شاخص بورس تا انتهای هفته با نوسان منفی معامله شدند و گروه سایپا دیزل و ایران خودرو دیزل در هفته جاری متوقف بود.

کد خبر 106737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha