حمله به صنعت خودروسازی تبدیل به شغل شده است!

پرشین خودرو: رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: متاسفانه بر خلاف شعار امسال، حمله به صنعت خودرو و قطعه سازی تبدیل به شغل شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید مرتضی مرتضوی، با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال حمایت از کالای داخلی، گفت: در صورتی که صنعت قطعه سازی نابود شود این صنعت جولانگاه وارد کنندگان خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه اصلاح قیمت چه نتیجه ای برای قطعه سازان دارد، تاکید کرد: در صورت اصلاح قیمت، قطعه سازان ابزار لازم را برای احقاق حقوقشان از خودروسازان را خواهند داشت.

مرتضوی اضافه کرد: با توجه به افرایش بیش از 150 درصدی قیمت مواد اولیه باید هر چه سریع تر قیمت خودرو اصلاح شود.

این فعال صنعت قطعه سازی همچنین پیشنهاد تشکیل کمپینی با حضور اصحاب رسانه به منظور حمایت از این صنعت و برون رفت از مشکلات را داد.

رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بیان کرد: چنانچه قیمت خودرو اصلاح نشود باید به این صنعت ارز 4200 تومانی داده شود در حالی امروز قطعه ساز ارز 8 و 9 هزار تومانی دریافت می کند!


راه کاهش سهم دولت در صنعت خودرو ایجاد کنسرسیومی متشکل از شرکتهای قطعه ساز در کنار اتحادیه تعاونی های کارگران و کارکنان است

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که " ما باید فرهنگ کشور خودمان را به سمت ترویج تولید داخلی ,تنظیم کنیم و پیش ببریم ؛ همه مسوولین کشور، سیاست گذاران کشور، کارآفرینان، کارگران، دولت و بخش های مربوطه به این نکته مهم باید اهمیت بدهند "، گفت: انجمن قطعه سازان نیز در راستای منویات معظم له، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا با بومی سازی قطعات خودرو ضمن حمایت از قطعه سازان داخلی، دانش تولید کنندگان را ارتقا بخشد که تمامی این اقدامات در سال کنونی به واقع عین اقتصاد مقاومتی می باشد و در سالی که با دور اندیشی و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است از مسوولین قوای سه گانه انتظار داریم صنعت خودرو و قطعه سازی را که به عنوان صنعت پیشران در بین صنایع مختلف کشور شناخته می شود بیشتر دریابند. این صنعت به دلایل مختلف که عموما ناشی از برخی ناهماهنگی هاست روزهای ناخوشی را سپری می کند و بی عملی برخی مدیران ذیربط، ضربه مهلکی برپیکر مصدوم این پیش قراول صنایع کشور وارد آورده است .


مرتضوی تصریح کرد: هرچند ما صاحبان صنعت قطعه سازی هم دوش با مدیران، کارکنان و کارگران سخت کوش این صنعت بنا به توصیه فروردین ماه سال 1389 رهبر معظم انقلاب در بازدید از خط تولید ایران خودرو خسته و دلسرد نمی شویم  اما انتظار داریم عنصر زمان در تصمیمات مسوولان ذیربط جدی تر دیده شود و مسائل مبتلابه این صنعت اعم از تعیین تکلیف قیمت خودرو، ایجاد آرامش در فضای کسب و کار با پرهیز از تعدد تصمیم گیری های بعضا" متناقص، رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش قطعه سازان و مسائلی از این دست جدی تر دنبال شود.


به گفه وی، ما در انجمن قطعه سازان به دنبال استیفای حقوق تمامی قطعه سازان چه کوچک و چه بزرگ هستیم و در مذاکرات و مکاتبات با مقامات عالی کشور حقوق حقه آنان را دنبال کرده و خواهیم کرد .

مرتضوی با اشاره به برخی اتفاقات در فرآیند خصوصی سازی صنعت خودرو گفت: باید مراقب بود برای برون رفت از اقتصاد دولتی گرفتار انحصار تمامیت خواهان بخشی از بخش خصوصی نشویم ؛ فلذا ما در نامه ای به آقای رییس جمهور هشدارهای لازم را دادیم و تازمانیکه عهده دار این مسوولیت هستیم از تکرار سرنوشت واگذاری های ناموفق صنایع مختلف در صنعت خودرو جلوگیری خواهیم کرد.


رئیس انجمن قطعه سازان در ادامه برای کاهش سهم دولت در صنعت خودرو پیشنهاد داد باید برای نقش جایگزین دولت یا کاهش تصدی گری دولت در صنعت خودرو، کنسرسیومی از شرکتهای قطعه ساز ( نه صرفا یک یا دو شرکت قطعه ساز تمامیت خواه ) را در کنار اتحادیه تعاونی های کارگران و کارکنان این صنعت را باید به طور همزمان دید. البته که انحصار گران می توانند خود را در کنسرسیوم شرکتهای قطعه ساز باز تعریف کنند و راه برای مشارکت آنان در اعتلای این صنعت ملی در صورت پیوستن به جامعه تلاش گر قطعه سازان ایرانی باز خواهد بود .


وی با توصیه به تمامی ارکان صنعت برای حفظ همدلی و وحدت کلمه اضافه کرد: باید همه دست در دست هم و باید واحده در کنار خودرو ساز و مدیریت زنجیره تامین ؛ آسیب های ناشی از تحریم را به حداقل برسانیم و از نگاه محدود و بخشی به جای نگاه ملی به موضوعات پیرامون صنعت خودرو به شدت پرهیز کنیم.


مرتضوی در پایان از اصحاب رسانه تقاضا کرد در این مقطع زمانی که دشمنان استقلال و عزت ایران چشم طمع به اتحاد مردم ایران دوخته اند و به دنبال ازهم گسیختگی انسجام مردم ایران هستند مسوولانه تر از گذشته به انجام رسالت حرفه ای خود بپردازند و در تولید یا بازنشر اخبار و مطالب حوزه های مختلف، خصوصا صنعت خودرو با رعایت هرچه بیشتر انصاف ؛ دلگرمی و خود اتکایی را در بین مردم، صاحبان صنعت، کارگران و کارکنان شاغل در این صنعت را تقویت نمایند و با پدیده شوم یاس پراکنی و اعتماد زدایی در بین آحاد مختلف جامعه با جدیدت مقابله کند.

کد خبر 106797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    0 0
    اشتباه گفتی شغل خودرو سازها(پراید،تیبا،پژوو........)حمله به جان ومال مردم است