کد خبر 106808
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
راز کثیف صنعت نفت آمریکا چیست؟

پرشین خودرو: تحقیقات جدید از سوی نیویورک تایمز نشان داد صنعت نفت آمریکا به یک کمپین روابط عمومی محرمانه برای تضعیف استانداردهای اقتصاد سوخت این کشور دست زده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، آن طور که روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده است یکی از بازیگران اصلی این کمپین، ماراتون پترولیوم است که بزرگترین پالایشگاه نفت آمریکا به شمار می‌رود. ماراتون به همراه سایرین کمپین مخفیانه‌ای را به راه انداخته تا استانداردهای آلایندگی را تعدیل کند. این کمپین استدلال کرده که آمریکا دیگر نیازی به استانداردهای اقتصاد سوخت ندارد زیرا اکنون یک تولیدکننده بزرگ نفت است.

در نامه‌ای که به اعضای کنگره ارسال شده، آمده است: از آنجا که کمبود نفت دیگر مایه نگرانی نیست، آمریکایی‌ها باید حق انتخاب خودروهایی را داشته باشند که با نیازهایشان متناسب است.

عمده بحث در خصوص میانگین استانداردهای اقتصاد سوخت که قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بیش از ۵۰ مایل در هر گالن افزایش پیدا کند، به موضع صنعت خودرو متمرکز شده است. اما کالیفرنیا از قدرت تعیین استانداردهای اقتصاد سوخت برخوردار است. این مسئله اعتراض دولت ترامپ را که خواستار ثابت شدن استانداردهای فدرال در ۳۷ مایل در هر گالن از آغاز سال ۲۰۲۰ است، برانگیخته است.

صنعت خودرو در ابتدا دولت ترامپ را برای پایین بردن استانداردهای اقتصاد سوخت تحت فشار گذاشت اما دریافت که این اقدام صنعت را با مقررات ایالتی مختلفی مواجه خواهد کرد، به‌خصوص در کالیفرنیا که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارد. استانداردهای مختلف برای ایالتهای مختلف خودروسازان را ملزم خواهد کرد خودروهای مختلفی برای بازارهای متفاوت تولید کنند. این امر از استانداردهای ملی سخت گیرانه هم دشوارتر خواهد بود.

 

 

نفت

 


با این حال در حالی که پوشش رسانه‌ای به کشمکش خودروسازان، دوستداران محیط زیست و دولت ترامپ متمرکز شد، به نظر می‌رسد که پالایشگاه‌های نفت بزرگ یک کمپین روابط عمومی محرمانه به راه انداخته‌اند تا جامعه را متقاعد کنند دیگر به این استانداردها نیازی نیست. شرکت ماراتون در این خصوص سرگرم لابی در سطح ایالتی و فدرال است.

انگیزه این اقدام کاملا روشن است. هر چه خودروها مصرف سوخت بهتری داشته باشند، فروش بنزین کاهش پیدا می‌کند. در حالی که خودروسازان ناچارند نگران رعایت استانداردهای سوخت ایالتی باشند، پالایشگاه‌ها تنها می‌خواهند سوخت بیشتری بفروشند. گری همینگر، مدیرعامل ماراتون در کنفرانسی در اوایل دسامبر به سرمایه گذاران گفته بود تعدیل استانداردهای اقتصاد سوخت به معنای آن خواهد بود که صنعت پالایش ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز بنزین بیشتری خواهد فروخت.

طبق گزارش گروه رودیوم، ثابت کردن استانداردهای سوخت تا سال ۲۰۳۰ آن طور که پیشنهاد شده است، به افزایش تقاضای نفت آمریکا به میزان ۲۲۱ تا ۶۴۴ هزار بشکه در روز منتهی خواهد شد.

پاک سازی بخش برق و استفاده از انرژی تجدیدپذیر بیشتر و سوئیچ زغال سنگ به گاز به دلیل ارزانی قیمت آنها و منابع انرژی پاک‌تر روی داده است، اما ورود به بخش حمل و نقل و اعمال مقررات سخت گیرانه دشوارتر است. پالایشگاه‌های نفت نیز هرگز دست روی دست نگذاشته‌اند تا اجازه دهند مقررات فدرال، فروش آنها را کاهش دهد.

کد خبر 106808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha