دولت مجوز عرضه خودروهای خارجی با کارکرد کم را صادر کند

پرشین خودرو: حذف کامل واردات خودرو مناسب نیست و دولت می تواند با نظارت دقیق بر عملکرد واردکنندگان و واردات خودروهای خارجی ارزان قیمت مانع از بروز بیشتر مشکلات در بازار خودرو شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: در شرایطی که جلوی واردات خودرو گرفته شده و تعادل در بازار عرضه و تقاضا برهم خورده طبیعی است که قیمت خودرو در بازار افزایش می یابد.

محمد رضا منصوری افزود: در صورت ادامه ممنوعیت واردات، بازار خودرو عملا در دست خودروسازان داخلی خواهد بود و بازاری که رقابتی نباشد بدون شک محلی برای فساد نیز خواهد بود.

وی راهکار تعادل بخشی به بازار خودرو را مجوز عرضه خودروهای خارجی با کارکرد کم به بازار دانست و تصریح کرد: هر چند در دوران تحریم برنامه دولت تلاش برای خروج ارز از کشور است اما برای اینکه تعادلی در بازار ایجاد شود دولت می تواند به خودروهای قدیمی که کارکرد کمی داشته اند و در برخی بنادر و مناطق آزاد هستند اجازه دهد تا در کلانشهرها به فروش برسند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون خودروهایی در مناطق آزاد وجود دارد که با وجود گذشت 10 سال از تولید با کمترین کارکرد در حال اسقاط است و دولت می تواند برای تعادل بخشی به بازار تقاضا اجازه دهد این خودروها که ارزبری هم برای کشور ندارد شماره گذاری و به سرزمین اصلی وارد شود.

 



منصوری با انتقاد نسبت به انتشار برخی از اخبار کذب در خصوص واردات خودرو کارکرده از افغانستان افزود در این خبر مطرح کردم که در شرایط تحریم و مشکلات ارزی برای پاسخ به نیاز بازار داخل می توان مانند کشورهایی چون افغانستان و گرجستان خودرو دست دوم با کارکرد کم را وارد بازار کرد.

وی تاکید کرد: به هر میزان خودروهای خارجی فاقد ارزبری و هزینه وارد بازار شود عطش بازار را کم کرده و در رفع فساد و کاهش قیمت خودرو در بازار تاثیر خواهد گذاشت.

این عضو کمیسیون صنایع همچنین با توجه به حذف ردیف درآمدی دولت از محل واردات خودرو در بودجه 98 ، گفت: در اوضاع فعلی ارزی، دولت باید اجازه دهد که خودروهای ارزان قیمت خارجی وارد بازار شود با این راهکار دولت می تواند با دریافت مابه التفاوت قیمتی، ضمن اینکه درآمد خود از این محل را افزایش دهد به ایجاد تعادل در بازار خودرو نیز کمک کند.

منصوری در پایان با توجه به توقف حدود 16 هزار خودرو در گمرکات کشور خاطرنشان کرد: باید در چارچوب قانون هر چه سریعتر نسبت به ترخیص این خودروها اقدام شود به طور قطع تعیین تکلیف خودروهای متوقف در گمرک می تواند در بازار خودرو موثر باشد.

کد خبر 106814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    جوک گفتی ها...............................