خودروهای چینی جز ایران به هیچ جای دیگر قابلیت صادرات ندارد!

در سلسله گزارش های پایگاه خبری پرشین خودرو که به معضل مشتریان شرکت بهمن موتور پرداخته است، قسمتی از اظهارات مدیرعامل بهمن موتور در خصوص خودروهای چینی که حاوی سخنان غیرکارشناسی درباره این خودروها است را به نمایش می گذاریم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در ویدئویی که امروز برای شما در پایگاه خبری پرشین خودرو قرار می دهیم، شما می توانید اظهارات مدیرعامل شرکتی را که خود یکی از خودروسازان ایرانی طرف قرارداد با خودروسازان چینی است مشاهده کنید که حاوی سخنانی است که هیچ کدام از کارشناسان صنعت خودرو، صحت و سقم آن را تایید نمی کنند.

با دیدن این ویدئو شاید درک این قضیه که چرا بهمن موتور که روزگاری مزدا را در ایران به فروش می رساند و شریک مطمئنی برای خودروساز ژاپنی به شمار می رفت، حالا به جایی رسیده که در تامین خودروهای چینی با مشکلات بی شماری مواجه شده است.

در ویدئویی که انتهای این مطلب قرار می گیرد، شما می توانید از دقیقه 6 به بعد ادعاهای عجیب مدیرعامل جدید بهمن موتور را مشاهد کنید.

در این ویدئو که در جلسه مدیرعامل بهمن موتور با مشتریان ضبط شده است، آقای ضرابیان در ابتدا به تمایل حضور خودروسازان چینی در ایران اشاره می کند و مهمترین دلیل آن را این می داند که اگر بازار ایران نباشد هیچ کشوری تمایل به خرید خودروهای چینی نخواهد داشت، ضمن اینکه 50 درصد صادرات صنعت خودروی چین به ایران انجام می شود. (!)

وی در ادامه به دلایل ایجاد مشکلات حضور این خودروسازان در ایران پرداخته است.

اما؛ فارغ از اینکه دلیل عصبانیت ضرابیان در دیدار با مشتریان چیست و چرا این قدر وی رفتار تندی دارد، برای ما به عنوان فعال رسانه ای صنعت خودرو جای تعجب دارد که چگونه مدیرعامل بهمن موتور چنین ادعاهای غیرکارشناسی را مطرح می کند.

هدف از این گزارش ارائه آمار صادرات خودروی چین به ایران نیست اما رقم 50 درصدی مدیرعامل بهمن موتور به هیچ عنوان صحیح نبوده است ضمن اینکه به عنوان مثال می توانیم بازارهای استرالیا، عربستان، روسیه و امارات را به عنوان بخشی از بازار خودروهای هاوال چین نام ببریم یا به کارخانه تولید اتوبوس های برقی بی وای دی در آمریکا برای رد اظهارات غیرواقعی مدیر بهمن موتور اشاره کنیم.

هم اکنون خودروسازان چینی برنامه ریزی برای ورود به بازار خودرو آمریکا را آغاز کرده اند که همین چند مورد می تواند نادرست بودن ادعاهای آقای ضرابیان را اثبات کند.

درباره مدیرعامل بهمن موتور به دلیل حضور کم وی در فضای رسانه ای نمی توانیم اطلاع چندانی به شما ارائه کنیم اما یکی از مدیران بهمن، حضور مزدا را مدیون زحمات وی می دانست که به هر حال ما قضاوت درباره آقای ضرابیان و میزان تخصص وی در مدیریت بهمن موتور را به شما واگذار می کنیم.

کد خبر 106816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    0 0
    دوستانی که از زمان تجمعات بعدی مربوط به بد عهدی های گروه بهمن اطلاع دارند، لطفا اعلام کنند تا ما هم حضور داشته باشیم. ما هم زیان دیده این شرکت هستیم.