درخواست مجلس برای بازگشت به طرح اولیه ساماندهی بازار خودرو

پرشین خودرو: رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از درخواست نمایندگان برای بازگشت به طرح اولیه ساماندهی بازار خودرو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خانه ملت، بهرام پارسایی با بیان اینکه وضعیت آشفته بازار خودرو نشان می‌دهد که خلاء قانونی سبب وضعیت فعلی شده است، گفت: پس از کش و قوس‌های طولانی طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو هفته جاری در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود اما پس از بررسی این طرح در کمیسیون محتوای طرح از اهداف اولیه که ایجاد بازار رقابتی و افزایش کیفیت و حفظ حقوق مصرف‌کننده بوده فاصله گرفته است.


رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در حال حاضر این طرح بحث خودروهای هیبریدی که می‌تواند سبب کاهش آلایندگی شود را نادیده گرفته است، افزود: خودروسازان داخلی باید به ناامن و غیرایمن بودن خودروها پاسخ مناسب دهند که این موضوع از طرح حذف شده است لذا باید معیار و شاخصی برای پاسخگویی خودروسازان وجود داشته باشد.

خودروسازان به بهانه ایجاد اشتغال و کالای تولید داخل حقوق مصرف‌کننده و مردم را نادیده می‌گیرند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان درخواست بازگشت به طرح اولیه و اصلاح موادی از این طرح را مطرح کرده‌اند، ادامه داد: امیدواریم نمایندگان بتوانند در برابر وضعیت نابسامان قیمت خودرو واکنش مناسبی نشان دهند چرا که خودروسازان به بهانه ایجاد اشتغال و کالای تولید داخل حقوق مصرف‌کننده و مردم را نادیده می‌گیرند.



خودروسازان
 

 اردیبهشت ماه سال جاری بود که نمایندگان با یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو موافقت کردند و در نشست علنی (یکشنبه، اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو با ارجاع آن به کمیسیون صنایع برای رسیدگی به کلیات و جزئیات آن با 154 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

پیش از این مسکوت ماندن این طرح به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 49 رأی موافق، 139 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه با آن مخالفت کردند.
 

کد خبر 106828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha