مشوق های دولتی برای واردات تایرهای چینی به کشور ...!

پرشین خودرو: دولت همواره مشوق اصلی واردات تایر به خصوص تایرهای سنگین چینی به کشور بوده و در شرایط کنونی با وجود مسائل مربوط به کیفیت، باز هم ناگزیر به ارائه مجوز برای واردات تایرهای چینی به کشور شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در شرایطی که برخی مسئولان در شرایط تحریم تنها راهکار تامین نیاز به لاستیک های باری- اتوبوسی به کشور را واردات تایرهای چینی می دانند، کیفیت برخی از انواع این تایرها نگرانی هایی را در بازار مصرف ایجاد کرده، اما به گفته یکی از فعالان صنعت تایر، عدم واردات تایرهای معتبر به کشور، دولت و شرکتها را ناگزیر به واردات تایر از چین و تشویق در این زمینه کرده است.


نقل و انتقال ارز چالشی ترین مشکل تایرسازان داخلی


رئیس انجمن صنعت تایر ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با توجه به عدم ایجاد هر گونه مانع برای واردات تایرهای چینی به کشور گفت: دولت همواره مشوق اصلی واردات تایر به خصوص تایرهای سنگین چینی به کشور بوده و در شرایط کنونی به دلیل مسائل مربوط به کیفیت، دولت باز هم ناگزیر به ارائه مجوز برای واردات تایرهای چینی به کشور شده است به طوری که هم اکنون عمده تایرهای باری در کشور از چین وارد می شود.

محمد رضا گنجی اظهار داشت: در حال حاضر تحریم ایران موجب عدم فروش برندهای معتبر تایر دنیا به کشورمان شده و این شرایط تجار را ناگزیر کرده است تا تایرهای مورد نیاز بازار داخل را از کشورهای دیگر وارد کنند.

وی تاکید کرد: بر همین اساس هم اکنون واردات لاستیک کامیون با ارز 4200 تومانی به کشور آزاد است و واردات تایرهای سواری با ارز نیمایی که از قبل وجود داشته، همچنان ادامه دارد.

رئیس انجمن صنعت تایر، در ادامه به مسائل مربوط به تایرسازان داخلی پرداخت و تنها مشکل تولیدکنندگان تایر در شرایط فعلی را انتقال ارز عنوان کرد و افزود: متاسفانه شرایط ناشی از تحریم ها، موانعی را برای انتقال ارز در تمامی سطوح تولید از جمله تولیدکنندگان تایر در کشور ایجاد کرده است.


معضل بزرگ تغییر قیمتی در مواد اولیه داخلی تایرسازان

گنجی با اشاره به نبود مشکل تخصیص ارز به تایرسازان اظهار داشت: با وجود مشکلات فعلی در انتقال ارز و مسائل آن مشکلی برای تولید و واردات تایر به کشور وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به سایر موانع تولید در صنعت تایر بیان کرد: علاوه بر مشکل انتقال ارز ، مسائل دیگری چون نقدینگی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان تایر ایجاد کرده است.

رئیس انجمن صنعت تایر در پایان با اشاره به مشکلات ناشی از تغییرات قیمتی در مواد اولیه داخلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تایرسازان با مواد اولیه خارجی که با ارز 4200 تومانی تامین می شود مشکلی ندارند و مهمترین معضل آنها تغییر قیمتی در مواد اولیه داخلی می باشد که حدود 60 درصد از نیاز تولید در این صنعت را تامین می کند و مدام در حال تغییر است!

کد خبر 106845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha