کد خبر 106883
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
گمانه زنی در مورد وجود حیات در مریخ

پرشین خودرو: محققان می گویند برای یافتن حیات در کره مریخ شاید ضروری باشد که فعالیت های اکتشافی آتی در عمق این سیاره قرمز رنگ انجام شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، تا به حال مریخ نوردهای اعزامی به این سیاره تنها سطح آن را بررسی کرده اند و گمانه زنی ها از وجود آب در مریخ در گذشته های دور حکایت دارد. اما هنوز هیچ نشانه قطعی دال بر حیات در سطح مریخ شناسایی نشده است.

پژوهشگران حاضر در نشست اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا بر این باورند که می توان در مورد وجود حیات میکروبی در عمق کره مریخ گمانه زنی کرد.

در دهه های اخیر بررسی عمق زمین در لایه بیوسفر نشان داده که موجوداتی در این شرایط هم به زندگی خود ادامه می دهند. حالا دانشمندان می گویند شرایط غنی زیستی در عمق مریخ ممکن است امکان حیات موجوداتی را در این شرایط هم فراهم کرده باشد.

 

سیاره

 


جوزف میچالسکی از اساتید دانشگاه هنگ کنگ در این مورد می گوید: ما انتظار داریم برخی گونه های حیات بعد از تحولات سطح مریخ به عمق آن منتقل شده باشد. باید توجه داشت که مریخ در ابتدای شکل گیری شرایطی مشابه با زمین داشته است. اما مریخ به تدریج میدان مغناطیسی خود را از دست داد و لذا حیات در سطح آن متوقف شد.

گمانه زنی ها حاکیست حیات در کره زمین در حدود ۳.۸ تا ۳.۹ میلیارد سال قبل آغاز شد و احتمالا مریخ نیز در آن دوره دارای گونه هایی از حیات بوده است. اما بررسی قطعی فرضیاتی از این دست با توجه به امکانات و تجهیزات فعلی کار دشواری است.

کد خبر 106883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha