کد خبر 106901
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
این خودروی خودران با عابران صحبت می‌کند!

پرشین خودرو: آژانس موبایلی لیفت یک طرح پیشنهادی برای رانندگی ایمن با خودروی خودران ارائه داده که در آن، هشدارهایی برای عابران پیاده نمایش داده می‌شود.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت آمریکایی "لیفت"(Lyft)، طرح جدیدی برای سیستم اطلاع‌رسانی وسایل نقلیه خودران ارائه داده است.

این طرح پیشنهاد می‌کند که برای پیشگیری از بروز تصادف با عابران و خودروهای دیگر، هشدارهای ایمنی روی شیشه جلوی خودروهای خودران نمایش داده شود.

در این طرح، راه‌هایی برای برقراری ارتباط با انسان‌های اطراف وسایل نقلیه خودران ارائه شده‌اند. هنگامی که عابری به خودروی خودران نزیک می‌شود، نام او روی شیشه جلوی خودرو نمایش داده می‌شود. خودروی خودران، این اطلاعات را در اختیار وسایل نقلیه دیگر نیز می‌گذارد و می‌تواند دوچرخه‌سواران را از ایمنی راه آگاه کند.

نکته قابل توجه در طرح مورد نظر، اعتماد به شرکت نیست بلکه رانندگان باید به هوش مصنوعی مورد استفاده خود اعتماد کنند. در نتیجه، صرفا روشن شدن یک چراغ، برای جلب اعتماد رانندگان کافی نخواهد بود.

در مقاله‌ای که در این رابطه منتشر شده، آمده است: شرکت‌ها باید سیستمی برای وسایل نقلیه خودران ارائه دهند که بتواند ارتباط موثری با آنچه دیده می‌شود، برقرار کند. هنوز نمی‌توان از عملکرد خودروی خودران بدون حضور انسان تصوری داشت و بدون ارتباط کامل بین وسیله نقلیه و عابران، هر کدام از حرکات عابر پیاده، مثل یک شرط‌بندی به نظر می‌رسد.

 

خودران

 


براساس این طرح، سیستم ابتدا موقعیت افراد اطراف خودروی خودران را تشخیص می‌دهد و سپس، با انتخاب پیام مناسبی که روی خودرو نمایش داده می‌شود، عابر را آگاه می‌کند. تشخیص عابر و تعیین موقعیت او، با کمک ابزار محاسباتی وسیله نقلیه خودران صورت می‌گیرد.

براساس توصیف شرکت لیفت از طرح جدید، در این سیستم برای نمایش هشدار، از پنل LCD/LED، اسپیکر برای ارسال پیام صوتی و پروژکتور استفاده می‌شود. همچنین این سیستم، یک سرویس تطابق خودران رانندگی دارد که روی شیشه جلوی خودرو، قابل نمایش است. این سیستم، به حسگرهایی مجهز خواهد بود که برای انتخاب بهترین پیام، موقعیت، نزدیکی و سرعت عابر را تعیین می‌کند.

گفتنی است که پیشتر شرکت‌هایی از جمله "اوبر"(Uber)، طرح ارتباط میان وسایل نقلیه خودران و عابران پیاده را ارائه داده بودند.

طرح "سیستم اطلاع‌رسانی وسایل نقلیه خودران" در آوریل سال جاری به ثبت رسیده و اخیرا به صورت عمومی مطرح شده است.

کد خبر 106901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha