ظرفیت بزرگ دریایی کشور قابل تحریم نیست

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه تحریم‌ها نمی‌تواند ظرفیت بزرگ دریایی ایران را حذف کند، گفت: تجهیز پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی و گنتری‌کرین‌های آن با ۱۰۴ میلیون یورو و ترانس‌تینرها با ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام و نصب شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد:‌ تحریم‌ها نمی‌تواند ظرفیت بزرگ دریایی ایران را حذف کند پیش از این هم ما تجربه تحریم‌ها را داشتیم و توانستیم.

وی ادامه داد:‌ ناوگان نفتکش ما همواره رتبه‌های اول تا سوم دنیا را داشته است و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم رتبه سیزدهم دنیا را دارد و اینها همه ظرفیت بزرگی است که حذف آنها از قابلیت دریایی جهان فقط توهم برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای است.

مراجع بین‌المللی با تحریم آمریکا همراه نیستند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ما به واسطه توان داخلی بالا، از تحریم‌های اخیر هم عبور می‌کنیم، در این مرحله تحریم‌ها مراجع بین‌المللی هم با آمریکا همراه نیستند، در همین اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی، اعمال تحریم‌ها درباره فعالیت‌های دریایی کشور در واقع نوعی مخالفت با روح کنوانسیون‌های دریایی اعلام شد.

راستاد ادامه داد: امیدواریم بخش دریایی کشور هر چه بیشتر بتواند از توان داخلی بهره ببرد.

وی بیان کرد: به تازگی سازمان بنادر و دریانوردی توانسته است با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی‌ و تولید سیستم «تصمیم بار کشتی» را اجرا کند که از نمونه خارجی مدرن‌تر و ارزان‌تر است و مشاور خوبی برای ورود و خروج ایمن و مناسب کشتی‌ها به بنادر است.

تفاهم‌نامه یا قرارداد ۱۸۰۰ میلیارد تومان با بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته جاری در مراسمی تفاهم‌نامه یا قرارداد ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر تجاری کشور منعقد می‌شود.

وی افزود: در آخرین مراحل انعقاد قرارداد احداث بزرگترین پایانه تمام‌مکانیزه مواد معدنی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی هستیم.

کمیته پیگیری ایران - هندوستان – افغانستان در چابهار برگزار می شود

راستاد با تأکید بر اینکه ما پاسخگوی نیازهای کشورهای پیرامونی هستیم، افزود: در این باره می‌توان به موافقتنامه دالان ترانزیتی ایران - هندوستان - افغانستان اشاره کرد که شورای هماهنگی آن برگزار شد و کمیته پیگیری آن در بندر چابهار برگزار خواهد شد. همچنین در بستری در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده است که کشورهای دیگر هم به این دالان ملحق شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ظرفیت بندر چابهار از ۲ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقا یافت و در ۸ ماه امسال ۴۰ درصد رشد فعالیت در این بندر نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

ورود بزرگ ترین کشتی به بندر چابهار

وی گفت: در دو هفته اخیر برای اولین بار شاهد ورود بزرگترین کشتی فله ذرت به ظرفیت ۷۳ هزار تن به بندر چابهار بودیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: تجهیز پایانه کانتینری بندر شهید رجایی و گنتری‌کرین‌های آن با ۱۰۴ میلیون یورو و ترانس‌تینرها با ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری انجام و نصب شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی اظهار داشت: در بندر چابهار کشتی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن امکان ورود به این بندر را دارد.

کد خبر 106922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha