شناورهای کشور ایمن سازی می‌شوند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با استفاده از تکنولوژی های جدید، شناورهای کشور را ایمن‌سازی می‌کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، هادی حق‌شناس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، افزود: امروز دریانوردی نیازمند فناوری‌های نوین و دیجیتال مجهز است تا بتواند با شرایط بهتری فعالیت کند.

وی با اشاره به اهمیت دریا و نقش آن در اقتصاد و زندگی مردم که غیرقابل انکار است، تصریح کرد: کشورهای صاحب دریا برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های خود برنامه راهبرد دریا تدوین و اهداف سیاسی، اقتصادی، خود را مشخص می‌کنند.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور با تاکید به نقش نیروی انسانی، افزود: در برنامه‌های راهبردی دریایی نیروی انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیریت صحیح نیروها موجب افزایش قدرت دریایی کشورها می‌شود.

 

کشتی

 


حق‌شناس اضافه کرد: صنعت دریایی، صنعتی متنوع است و از صنایع فراساحلی کشتی‌سازی کشتیرانی حمل‌ونقل دریایی و ... را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه به جایگاه ایران در صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: ایران جایگاه مناسب در ساخت شناورها و تجهیزات سکوهای نفت و گاز دارد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: چالش‌های اساسی مالکان کشتی تردد ایمن قلمداد است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: امروز استفاده از تکنولوژی‌های جدید و اینترنت اشیا تحول عظیمی در حمل‌ونقل دریایی به وجود آورده است و ما نیز باید با استفاده از این تجهیزات و همچنین آموزش کاربری این تکنولوژی‌ها، شناورهای کشور را ایمن‌سازی کنیم.

کد خبر 106923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha